Warszawa-Praga: warsztaty medialne dla wolontariuszy ŚDM

mag, Warszawa, 2016-02-20

Ponad 80 wolontariuszy ŚDM wzięło udział w sobotę w warsztatach medialnych zorganizowanych przez Centrum ŚDM Diecezji Warszawsko-Praskiej. Przez sześć godzin poznawali oni tajniki pracy z kamerą, mikrofonem i aparatem. Mieli również okazję dowiedzieć się więcej o mechanizmach funkcjonowania mediów społecznościowych.

- Chcieliśmy w ten sposób przygotować młodych do umiejętnego wykorzystywania współczesnych środków komunikowania, aby nie bali się za ich pomocą docierać do swoich przyjaciół lub do środowiska, w którym żyją – wyjaśniła Joanna Ślusarek, rzecznika prasowa Diecezjalnego Centrum ŚDM.

Jej zdaniem, dynamiczny rozwój nowoczesnych technologii sprawia, że możliwości ich wykorzystania na rzecz wolontariatu są coraz większe. - Nie wszyscy jednak zdają sobie z tego sprawę i nie każdy wie jak to wykorzystać nie tylko w promocji ŚDM, ale także działalności społeczności lokalnej jaką są chociażby parafie – zwróciła uwagę.

Na temat mechanizmów funkcjonowania mediów społecznościowych warsztaty poprowadziła dr Monika Przybysz z UKSW. Podkreśliła, że prowadząc fanpage trzeba mieć świadomość, iż odbiorca oczekuje przede wszystkim jasnego i czytelnego przekazu. Tekst musi być napisany językiem prostym i skondensowanym. Najlepiej, gdyby pojawiło się w nim coś, co przykuje uwagę. Użytkownicy zamiast czytać informację, oglądają ją. - Warto zatem, aby pojawiały się również jakieś ciekawe zdjęcia lub różnego rodzaju grafiki. Fanpage powinien również uwzględniać specyfikę odbiorcy, a więc jego wiek, płeć, zaangażowanie czy zainteresowania – tłumaczyła prelegentka.

Na temat budowania stron internetowych głos zabrał Krzysztof Pracajło. Zwrócił uwagę, że są one pierwszym i jednocześnie najważniejszym nośnikiem informacji. Łączą różne media, począwszy od galerii zdjęć, czy filmów, poprzez strony stałe, których zadaniem jest informowanie użytkownika. – Jeśli mówimy o stronach parafii, to w kontekście ŚDM powinny tam się pojawiać konkretne informacje dotyczące tego, co dzieje się właśnie na miejscu, a nie jakieś ogólne informacje, które można znaleźć w innych miejscach – zwrócił uwagę wolontariuszom prelegent.

O pracy z kamerą opowiedział Marcin Dunin-Borkowski, zaś z aparatem fotograficznym Joanna Ślusarek. O tym, jak budować informację radiową mówił reporter Radia Warszawa Mikołaj Michalecki.

Komentarze (0)

Reklama

Powrót na górę strony
Wykonanie: ALX - szkolenia i specjaliści IT
Twitter
Facebook