Drukuj Powrót do artykułu

30 mln euro na „ożywienie wiary chrześcijańskiej”

18 lipca 2018 | 12:16 | pb (KAI/infochretienne.com) / pz | Londyn Ⓒ Ⓟ

Sample Fot. Josh Applegate / unsplash.com

Kościół anglikański w Anglii przeznaczy 30 mln euro na „ożywienie wiary chrześcijańskiej” w tej części Wielkiej Brytanii. Chce za nie stworzyć ponad sto nowych wspólnot, szczególnie na wybrzeżu i w małych miasteczkach. Pieniądze pochodzą z funduszu strategicznego rozwoju, będącego częścią programu odnowy i reformy Kościoła Anglii.

Na przykład w hrabstwie Kent powstanie dziewięć nowych wspólnot-kawiarni chrześcijańskich dla osób żyjących na marginesie społeczeństwa. W mieście Plymouth powstanie wspólnota dla mieszkańców osiedli, a w Swindon dla osób poniżej 40. roku życia, które nie mają związków z Kościołem. W diecezjach Manchester i Peterborough część pieniędzy zostanie przeznaczona na pracę z dziećmi i z młodzieżą.

Arcybiskup Canterbury Justin Welby oświadczył, że fundusze te „ukazują nasze zaangażowanie w naśladowaniu Jezusa w miejscach największych potrzeb społecznych”. Jego zdaniem projekty te „są wspaniałymi przykładami sposobu, w jaki Kościoły starają się być wierne Bogu i wierne swym wspólnotom”, zaś ich innowacyjność świadczy o „coraz większej determinacji w Kościele, by dzielić się dobrą nowiną Jezusa Chrystusa w sposób mający sens dla najuboższych w naszych wspólnotach”.

Wersja do druku

Przeczytaj także

18 lipca 2018 10:47

Kodeks Prawa Kanonicznego za mało ekologiczny

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.