„Kibicuj Rodzinie” – przed Euro 2012 ruszyła akcja skierowana do małżeństw
06 czerwca 2012 | 19:52 | lk, mag, kibicujrodzinie.pl Ⓒ Ⓟ
Przy okazji Euro 2012 rozpoczęła się w całej Polsce akcja „Kibicuj rodzinie”. Jej celem jest zwrócenie uwagi na to, że pasją prawdziwego mężczyzny i ojca może być nie futbol, ale przede wszystkim rodzina. Do wzięcia w niej udziału zachęcają m.in. kapitan reprezentacji Polski Jakub Błaszczykowski i znany rajdowiec Krzysztof Hołowczyc.
Już za dwa dni emocje fanów futbolu skupią się głównie na rozpoczynającym się turnieju mistrzostw Europy w piłce nożnej. Kibicować można też jednak inaczej – ojcowie mogą to czynić w odniesieniu do swojej rodziny – przekonują organizatorzy akcji.
„Zwycięstwo jest piękne! Sukcesy sportowców są godne podziwu. Ich umiejętności, determinacja, zgranie oraz fantazja rozpalają serca setek tysięcy kibiców. Również kiedy ponoszą porażki… Ale nie tylko sport jest ważny. To rodzina może być pasją prawdziwego zwycięzcy” – czytamy na stronie internetowej akcji.
Organizatorzy podkreślają, że impulsem do stworzenia inicjatywy były rozmowy między znajomymi małżeństwami, które niejednokrotnie przyznawały się do osłabienia budowanej latami więzi między małżonkami, a nawet do rozmyślania o rozwodzie.
„Postanowiliśmy działać, szukać inspiracji, odwoływać się do własnych doświadczeń. W końcu znaleźliśmy… żeby móc na nowo odkryć wartość rozmowy trzeba wrócić do dobrych doświadczeń, do czasów, kiedy rozmawiało się długo i o wszystkim, do randek” – czytamy na stronie akcji.
Jednym z lekarstw na odnowienie prawdziwych uczuć małżeńskich ma być powrót do umawiania się na randkę.
„Randka to spotkanie, bliskie, bezpośrednie, które oby trwało jak najdłużej. Po latach małżonkowie zapominają o tych wspomnieniach, coraz rzadziej do nich wracają. Dlatego postanowiliśmy zaprosić małżonków do kina, a później na samochodową randkę. Wybór filmu nie był przypadkowy, znaleźliśmy taki, w którym małżonkowie mogą zobaczyć siebie, film o miłości, rozstaniu, przebaczeniu i znowu o miłości silniejszej o doświadczenia walki, bólu, odzyskiwania zaufania” – wyjaśniają twórcy akcji „Kibicuj Rodzinie”.
W poprzedniej edycji akcji był to film „Fireproof” (Próba ogniowa) z 2008 r. w reż. Alexa Kendricka, który zdaniem organizatorów akcji doskonale przedstawia wielopłaszczyznowe problemy, z jakimi borykają się małżeństwa. Wskazuje też metodę przezwyciężenia niechęci i ponownego odnalezienia zagubionej miłości. Po filmie nadawana była audycja radiowa, dzięki której moderowani przez prowadzących małżonkowie mieli okazję do porozmawiania o problemach, które ich od siebie oddalają.
Ten scenariusz akcji zostanie powtórzony także w tym roku. Na stronie www.kibicujrodzinie.pl znajduje się mapa Polski, na której będzie można znaleźć kino, usytuowane najbliżej naszego miejsca zamieszkania. Tytuł filmu jest na razie tajemnicą. Wiadomo tylko, że został zrealizowany przez twórców filmu "Fireproof", który odniósł sukces przy poprzedniej akcji.
Projekcje filmu odbędą się w kilkudziesięciu kinach w Polsce w dniach 16-17 czerwca o godz. 16.00; 20 czerwca o godz. 19.00 i 23-24 czerwca o godz. 16.00. Po emisji rodziny wraz ze swoimi dziećmi zaproszone będą do wysłuchania specjalnej audycji emitowanej w lokalnych rozgłośniach na terenie całego kraju. – Owocem tego ma być szczera rozmowa wszystkich członków poszczególnych rodzin na temat ich wzajemnych relacji.
Jak podkreśla współtwórca akcji Artur Kołaczek, jest to doskonała szansa, aby zarówno dzieci jak i sami małżonkowie szczerze wyrazili swoje zadanie oraz niejednokrotnie ukrywane emocje w atmosferze zaufania i wzajemnej życzliwości.
Akcji patronują tak znane postacie jak kapitan piłkarskiej reprezentacji Polski Jakub Błaszczykowski, rajdowiec Krzysztof Hołowczyc, dziennikarz Krzysztof Ziemiec i aktor Radosław Pazura.
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.