Drukuj Powrót do artykułu

Kraków będzie promował się za granicą jako centrum turystyki religijnej

20 lutego 2012 | 18:37 | led Ⓒ Ⓟ

Mediolan, Loreto, Madryt, Santiago de Compostela, Lourdes, Fatima – to miasta, w których Kraków i Małopolska będą promować się jako centrum turystyki pielgrzymkowej. Będzie to możliwe dzięki projektowi „Promocja oferty turystyki religijnej Małopolski na arenie międzynarodowej”, realizowanego przez władze miasta i regionu. W Krakowie znajduje się prawie 160 miejsc i przedmiotów kultu religijnego, m.in. 20 kościołów z grobami i wiele miejsca związanych z bł. Janem Pawłem II.

Zdaniem ekspertów ważnym wydarzeniem dla rozwoju turystyki religijnej w Małopolsce był II Światowy Kongres Miłosierdzia Bożego, który odbył się w październiku ubiegłego roku. Do Sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Łagiewnikach przyjeżdża co roku ponad 2 mln pielgrzymów z ok. 100 krajów. W Krakowie znajduje się prawie 160 miejsc i przedmiotów kultu religijnego, m.in. 20 kościołów z grobami i wiele miejsca związanych z bł. Janem Pawłem II m.in. powstające Centrum Jana Pawła II „Nie lękajcie się!”.

Prof. Antoni Jackowski z Zakładu Geografii Religii Uniwersytetu Jagiellońskiego podkreśla, że na korzyść turystyki religijnej w Małopolsce oddziałują m.in. istniejące już ważne szlaki pielgrzymkowe: Szlak Maryjny, Szlak Cysterski, Drogi Św. Jakuba i centra życia duchowego – sanktuaria przyciągające pielgrzymów z regionu oraz z zagranicy. „Silnie rozwija się nurt pielgrzymkowy związany z kultem Chrystusa Miłosiernego. Jego symbolem jest święty obraz z Łagiewnik i kult świętej Faustyny” – zaznacza.

Liderem projektu, który ma promować Kraków jako centrum turystyki religijnej jest województwo małopolskie, a partnerem miasto Kraków.

„Głównym celem projektu jest zwiększenie zainteresowania potencjalnych turystów zagranicznych ofertą turystyki religijnej Małopolski i Krakowa. Twórcom projektu zależy m.in. na tym aby nasz region był postrzegany jako centrum turystyki religijnej i przyciągał jak największą liczbę gości zainteresowanych tego typu ofertą” – informuje Filip Szatanik, zastępca dyrektora Wydziału Informacji, Promocji i Turystyki Miasta ds. informacji.

Projekt będzie realizowany w 2012 i 2013 r. na terenie województwa małopolskiego oraz w kilku krajach Europy: Włochy (Mediolan, San Giovanni Rotondo, Loreto), Hiszpania (Madryt, Santiago de Compostela), Francja (Lourdes), Portugalia (Fatima).

W ramach projektu, we wrześniu i październiku 2012 r. Miasto Kraków zorganizuje akcje promocyjne Krakowa i Małopolski w najważniejszych centrach religijnych Europy. Inicjatorzy projektu chcą wykorzystać tzw. Mobilne Muzeum Jana Pawła II. Będzie ono zatrzymywać się na dwa dni w najważniejszych europejskich miastach-centrach religijnych: Lourdes, Fatima, San Giovani Rotondo, Loreto, Santiago de Compostela. Zaplanowano także prezentacje multimedialne oferty turystyki religijnej Krakowa i Małopolski.

Natomiast w październiku 2013 r. w Krakowie zorganizowana zostanie międzynarodowa konferencja poświęcona turystyce religijnej – „Turystyka religijna jako element integracji kulturowej” – z udziałem środowisk akademickich i mediów, organizatorów turystyki, właścicieli i dysponentów obiektów sakralnych.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.