Drukuj Powrót do artykułu

Logo ŚDM w Rio

08 lutego 2012 | 12:37 | tom (KAI) / ms Ⓒ Ⓟ

Organizatorzy Światowego Dnia Młodzieży w Rio de Janeiro w 2013 r. zaprezentowali wczoraj jego logo. Zaprojektował go 25-letni artysta grafik Gustavo Huguenin.

Logo ma kształt serca w narodowych barwach Brazylii zielonej, żółtej i białej, w którym umieszczono kontur figury Chrystusa Odkupiciela, znanego na całym świecie symbolu Rio. W lewym górnym rogu artysta umieścił krzyż.

„’Chrystus Odkupiciel’ reprezentuje Chrystusa, Jezus uczniów symbolizowany jest przez serce, ponieważ uczeń jest tym, którego Jezus nosi w swoim sercu” – wyjaśnił Huguenin, praktykujący katolik. Zwrócił uwagę, że graficzne aluzje do góry, morza i konturów Rio de Janeiro nie powinno ograniczać się tylko do samego miasta, lecz wskazywać na cały świat.

„Rio podczas Światowego Dnia Młodzieży będzie dla młodych ludzi sercem całego świata” – powiedział młody artysta dodając, że nie kryje swego zaskoczenia, że wygrał jego projekt logo. „Zostałem wybrany przez Łaskę Bożą” – podkreślił Gustavo Huguenin.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.