Drukuj Powrót do artykułu

Zakończyła się Kampania „Białych Serc”

25 października 2011 | 19:17 | eg Ⓒ Ⓟ

Około tysiąca osób wzięło udział w Kampanii „Białych Serc”, która miała miejsce na terenie Mławy i powiatu mławskiego w diecezji płockiej. Inicjatywa, podjęta przez Stowarzyszenie Hospicjum Królowej Apostołów, była protestem przeciw narkotykom i innym używkom. Jej zewnętrznym znakiem były białe, papierowe serca, zawieszone m.in. w oknach mławskich szkół i przedszkoli.

„Każdego roku w naszej akcji bierze udział coraz więcej osób, zatacza ona coraz szersze kręgi – mówi Aniela Adamska-Zalewska, prezes Stowarzyszenia Hospicjum Królowej Apostołów w Mławie. – W tym roku aktywnie zaangażowało się w nią około tysiąca osób z Mławy, powiatu mławskiego i powiatów ościennych. Wszystko po to, aby uzmysłowić młodym ludziom, że ich serca powinny być czyste, wolne od narkotyków i dopalaczy. To właśnie symbolizowały zawieszone w oknach białe, papierowe serca” – wyjaśnia organizatorka kampanii.

W ramach Kampanii „Białych Serc” w Mławie i powiecie mławskim odbyły m.in. przedsięwzięcia pod nazwą „Płonące serduszka” (modlitwa przy zapalonych zniczach o wolność od uzależnień), „Dopalam się zdrowo” (rozdawanie jabłek), „Stop przemocy wobec bezdomnych i uzależnionych” (zwrócenie uwagi na zjawisko przemocy wobec osób bezdomnych), „Budzę rodziców” (rozdawanie ulotek ze świadectwami osób uzależnionych), tematyczne przedstawienia, mecze, zawody sportowe, marsze przeciw narkotykom.

Zbierano także podpisy pod deklaracją sprzeciwu wobec narkotyków. Tylko w ciągu dwóch dni udało się zdobyć 300 podpisów. Są plany, aby w przyszłym roku skierować do Sejmu RP projekt m.in. postulujący zwiększenie kar dla handlarzy narkotykami.

„Trudno w tej chwili wymienić wszystkie wydarzenia, które miały miejsce w ramach Kampanii `Białych Serc`, bowiem wciąż napływają do nas sprawozdania ze szkół, przedszkoli, placówek kultury – mówi Mariusz Zalewski, pomysłodawca kampanii. – Na przykład w szkole w Lipowcu im. bł. Jana Pawła II w niebo wypuszczono 80 lampionów w kształcie białych serc. Wszystko po to, aby uzmysłowić młodym ludziom wartość życia wolnego od uzależnień”.

Pomysłodawcą kampanii, która zyskała poparcie wielu gremiów społecznych, w tym m.in. biskupa płockiego Piotra Libery, był Mariusz Zalewski z Grupy Zalewski Patrol. Firma ta od wielu lat zajmuje się pomocą osobom bezdomnych i uzależnionym od alkoholu i narkotyków.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.