Drukuj Powrót do artykułu

Kościelna agencja krytykuje media za szum wokół incydentu podczas pasterki

03 stycznia 2010 | 11:04 | ml / maz Ⓒ Ⓟ

Agencja informacyjna włoskich biskupów SIR uważa, że media zbyt wiele uwagi poświeciły incydentowi, jaki miał miejsce w bazylice św. Piotra 24 grudnia podczas Pasterki.

25. letnia kobieta, podbiegając nagle do Benedykta XVI, spowodowała upadek Ojca Świętego..
Agencja mówi o „obsesyjnym powracaniu do filmowego materiału na ten temat”. Wyraża obawę, że mogło to skłonić grupy fanatyków do gloryfikowania w Facebooku i na innych portalach społecznościowych młodej kobiety z niewątpliwymi problemami psychicznymi.. „Nie sposób wykluczyć, że ktoś inny, niezrównoważony psychicznie, może spróbować naśladować czyn dziewczyny, jedynie aby przyciągnąć uwagę, ze względu na rzekomą 'łatwość’, z jaką można zbliżyć się do papieża, jak pokazują to fotografie”, dodaje SIR. Zdaniem agencji media przyczyniły się do „spektakularności” wydarzenia, bagatelizując jednocześnie świąteczny obiad Benedykta XVI z podopiecznymi rzymskiej Wspólnoty św. Idziego.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.