Hiszpańska kampania antyaborcyjna
27 lipca 2009 | 08:47 | KAI/RV / matt. Ⓒ Ⓟ
„Niemowlę Aído” – tak nazwano lalkę przedstawiającą 12-tygodniowy płód. Przeciwnicy nowej ustawy o aborcji, chcą, aby „niemowlęta” trafiły do polityków i mediów.
Plastikowa replika 12-tygodniowego płodu jest odpowiedzią na deklaracje minister ds. równości, Bibiany Aído, która stwierdziła, że jest on wprawdzie „żywą istotą, ale nie jest istotą ludzką” i że „są na to podstawy naukowe”. Słowa te wywołały protesty wśród lekarzy i naukowców. W najbliższym czasie replika trafi m.in. do senatorów i dziennikarzy, aby naocznie mogli stwierdzić rzeczywisty stan 12-tygodniowego płodu. Jeśli rządowa ustawa zostanie przyjęta, to usunięcie takiego płodu podczas aborcji stanie się „prawem”.
Kampania antyaborcyjna wywołała niezadowolenie socjalistów. Federalna komisja wykonawcza podkreśliła wysiłek minister Aído włożony w przygotowanie nowej ustawy. Jest ona „znakiem tożsamości socjalistycznego projektu” i kolejnym krokiem w liberalizacji aborcji.
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.