Wielka Brytania: abp Nichols krytykuje plany reklamy aborcji
10 kwietnia 2009 | 17:22 | pb (KAI/AFP) / maz Ⓒ Ⓟ
Nowy katolicki prymas Anglii abp Vincent Nichols skrytykował planowaną zgodę na emisję reklam aborcji w brytyjskiej telewizji. Wezwał katolików, aby wzięli udział w konsultacjach w tej sprawie.
W wywiadzie dla agencji Press Agency metropolita Westminsteru wyraził wątpliwość, czy planowane reklamy „powiedzą całą prawdę o skutkach aborcji w życiu kobiety”.
W zamyśle władz spoty reklamowe byłyby elementem walki z przedwczesnymi ciążami u nastolatek. W tym celu planowane jest także złagodzenie zakazu reklamowania prezerwatyw, tak aby mogły być one nadawane w czasie największej oglądalności, co pozwoli na lepsze dotarcie do młodszej części społeczeństwa. Dotychczas można je emitować dopiero po godz. 21.00.
Abp Nichols skrytykował także te plany zastanawiając się, czy reklamy prezerwatyw będą w dobrym guście. Dotychczasowe uznał za „poniżające dla młodzieży”, gdyż pokazują stosunki seksualne odbywane na rogach ulic lub pod wpływem alkoholu. Nawet jeśli – jak podkreślają media – ukazują one rzeczywistość, to jednak ich zadaniem jest „proponowanie ludziom rzeczy, do których mogą dążyć, jak również mają funkcję edukacyjną” – stwierdził nowy metropolita Westminsteru, który obejmie swą funkcję w przyszłym miesiącu.
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.