Francja: produkty klasztorne mają się dobrze w czasach kryzysu
23 lutego 2009 | 11:35 | ts/KNA//maz Ⓒ Ⓟ
Wytwarzanym w klasztorach wyrobom – jak na razie – kryzys gospodarczy nie zagraża. Zakonne punkty sprzedaży nie odnotowują spadku, a raczej wzrost zapotrzebowania na ich towary – poinformowała organizacja „Monastic” we francuskim St. Severe.
Pod tym znakiem firmowym sprzedawane są produkty wytworzone przez ponad 230 wspólnot zakonnych z Francji, Włoch, Niemiec, Belgii, Luksemburga, Szwajcarii i Portugalii.
Rzeczniczka „Monastic”, siostra Miriam, poinformowała niemiecką agencję KNA, że znaczny wzrost zainteresowania produktami wytwarzanymi przez klasztory siedmiu krajów skupionych pod tym znakiem firmowym nastąpił zwłaszcza w okresie Bożego Narodzenia. Również poszczególne klasztory informują o wzroście sprzedaży ich produktów. Przyczyną takiej sytuacji może być fakt, że właśnie w czasach kryzysu ludzie bardziej nastawiają się na zakup autentycznych wyrobów, zamiast masowo produkowanych „podróbek”.
Logo „Monastic” zostało zarejestrowane przed niemal 20 laty. Organizacja pragnie wspierać wspólnoty zakonne w rozwijaniu działalności gospodarczej i pomaga wprowadzać na rynek wyprodukowane przez nie wyroby. Logo mogą posiadać tylko te produkty, które są produkowane w zakonach pod nadzorem członków danej wspólnoty monastycznej. Tylko w nielicznych przypadkach producenci zakonni zlecają wykonanie części wyrobów podwykonawcom.
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.