Jak promować katolicką prasę dla dzieci?
25 stycznia 2002 | 19:11 | kdr //ad Ⓒ Ⓟ
Nad tym problemem zastanawiali się w Lipnicy Murowanej przedstawiciele redakcji dziecięcych pism katolickich z całego kraju. Spotkali się razem już trzeci raz.
W czasie spotkania ustalono, że redakcje będą promować swoją ofertę w zeszytach do katechezy, których wydania podejmie się Wydawnictwo Diecezji Sandomierskiej. Zapewnili o tym goszczący w Lipnicy Murowanej przedstawiciele wydawnictwa.
Spotkanie było także okazją do dyskusji nad kondycją prasy katolickiej w Polsce. Mówił o tym Włodzimierz Chorązki z Ośrodka Badań Prasoznawczych Uniwersytetu Jagiellońskiego, autor „Katalogu Mediów Polskich”. Przyznał, że pisma katolickie dla dzieci przegrywają często z ofertą dużych koncernów medialnych. Chorązki uważa, że wydawcy pism katolickich dla najmłodszych powinni na miarę swoich możliwości finansowych proponować czytelnikom nowoczesne i atrakcyjne formy przekazu. – Do pisma można dołączyć płytę CD-ROM, zamieścić ciekawy komiks lub nawiązać kontakt z czytelnikami kontakt za pomocą internetu – proponował Chorązki.
Spotkanie redakcji pism katolickich dla dzieci zorganizowała redakcja „Promyczka Dobra” z Nowego Sącza. Okazją było liturgiczne wspomnienie św. Franciszka Salezego, patrona dziennikarzy.
Obecnie w Polsce ukazuje się 12 katolickich pism dla dzieci. W większości są to miesięczniki. Do najpopularniejszych należą: „Anioł Stróż”, „Dominik”, „Jaś”, „Mały Gość Niedzielny”, „Niedziela dzieciom”, „Świat Misyjny” i „Promyczek Dobra”. Ich nakład waha się od 10 tys. do 130 tys. egzemplarzy.
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.