Drukuj Powrót do artykułu

Caritas Polska instaluje „datkomaty” umożliwiające elektroniczne składanie ofiar

29 września 2020 | 19:25 | mp, Caritas Polska | Warszawa Ⓒ Ⓟ

Sample Fot. Caritas Polska

Do końca października Mastercard i Caritas Polska zainstalują pierwsze jedenaście datkomatów w dziesięciu różnych miejscach na terenie całego kraju. Nowe urządzenia pozwolą na szybkie i wygodne przekazanie donacji na wybrany cel charytatywny Caritas w formie zbliżeniowej – kartą, telefonem lub dowolnym urządzeniem mobilnym z funkcją płatności. Przekazywane zbliżeniowo donacje przełożą się na większe wsparcie zbiórek prowadzonych przez Caritas Polska

Pomysłodawcą projektu jest Mastercard, zaś partnerami wdrożenia firmy Polskie ePłatności, jako agent rozliczeniowy, oraz Mago S.A., integrator rozwiązań dla sektora handlu, w tym dostawca rozwiązań samoobsługowych. Inicjatywę wsparły także PKP S.A. oraz Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” (PPL) udostępniając miejsce dla datkomatów w obiektach obsługi pasażerów w największych polskich miastach.

Datkomaty to wyposażone w ekran dotykowy, samoobsługowe automaty umożliwiające przekazywanie zbliżeniowo bezgotówkowych donacji. Na ekranie darczyńcy mogą wybrać jedną z kwot donacji, bądź też wpisać własną. Bezgotówkowe automaty pozwolą Caritas jeszcze efektywniej gromadzić środki w ramach prowadzonych zbiórek, zaś darczyńców zachęcą do okazywania dobroczynności.

Pierwszych jedenaście urządzeń zostanie zainstalowanych w takich miejscach jak: Lotnisko Chopina
w Warszawie (dwa datkomaty), główne dworce kolejowe w Warszawie, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu, Sanktuarium Matki Bożej Częstochowskiej na Jasnej Górze, Bazylika Mariacka w Kołobrzegu, Parafia pw. Chrystusa Króla w Sanoku oraz Centrum Okopowa w Warszawie. Lokalizacje te cieszą się dużą popularnością, również wśród turystów, dlatego w datkomatach będą dostępne cztery opcje językowe: polska, angielska, francuska oraz niemiecka. W najbliższej przyszłości datkomaty pojawią się także na innych popularnych lotniskach, dworcach kolejowych oraz w często odwiedzanych obiektach sakralnych.

Donatorzy będą mogli wpłacać pieniądze na jeden z kilku celów wyznaczonych przez Caritas. Tematy zbiórek są związane z bieżącymi potrzebami na całym świecie i na początek będą to cztery akcje: Rodzina Rodzinie (dla poszkodowanych w konfliktach zbrojnych), Na pomoc Bejrutowi (dla poszkodowanych w wyniku wybuchu chemikaliów w lokalnym porcie), Pomoc Wenezueli (dla cierpiących głód) oraz Program Skrzydła (pomoc polskim dzieciom w zaspokajaniu potrzeb związanych z edukacją na odpowiednim poziomie) oraz cele statutowe Caritas Polska. Datkomaty są zarządzane zdalnie, dzięki czemu Caritas może w każdej chwili dodać nową zbiórkę, jeśli będzie wymagała tego sytuacja w kraju
lub na świecie.

„Polacy są bardzo otwarci na innowacje technologiczne w płatnościach, a już ponad 91% płatności kartami odbywa się zbliżeniowo. Ta forma płatności w czasie trwającej pandemii jest postrzegana jako bezpieczniejsza i bardziej higieniczna niż gotówka , stąd też datkomaty odpowiadają na potrzeby konsumentów, którzy mogą w wygodny, bezgotówkowy sposób wesprzeć wybraną charytatywną zbiórkę. Nasz wspólny projekt to też kolejny dobry przykład, w jaki sposób technologia może służyć dobroczynności, a jednocześnie zachęca do pomagania, które jest bezcenne i daje mnóstwo satysfakcji” – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.
„Caritas Polska łączy tradycyjną naukę Kościoła z nowoczesnymi sposobami komunikacji i pozyskiwania darczyńców, dzięki którym możemy nieść pomoc jeszcze większej liczbie potrzebujących. Datkomaty pokazują, że podążamy z duchem czasu. Urządzenia te sprawiają, że pomaganie będzie jeszcze łatwiejsze i dostępne na wyciągnięcie ręki” – mówi ks. Marcin Iżycki, dyrektor Caritas Polska.

„Polskie ePłatności (PeP) specjalizują się w procesowaniu płatności bezgotówkowych i nowatorskich usługach realizowanych w tym obszarze. Udział w projekcie datkomatów ma dla nas szczególne znaczenie i jest wyrazem naszego wsparcia dla akcji społecznych. Jest to innowacyjność w zakresie płatności bezgotówkowych wdrożona w obszarze, jakim jest działalność charytatywna. Dedykowane urządzenia, wyposażone w samoobsługowe terminale od PeP, pozwalają przekazywać datki na rzecz wybranej akcji dobroczynnej przy użyciu kart płatniczych. Połączenie tych elementów pozwoliło na realizację wyjątkowego dla nas przedsięwzięcia, w które zaangażowaliśmy własne zaplecze technologiczne i zespół doświadczonych pracowników” – mówi Grzegorz Łapiński, wiceprezes PeP.

Projekt datkomatów jest kolejną wspólną inicjatywą realizowaną przez Mastercard i Caritas. W ubiegłym roku Bank Pocztowy zaczął wydawać specjalną kartę płatniczą z logo Caritas. Jej posiadacze automatycznie dołączają do programu Mastercard Bezcenne Chwile, w ramach którego za każdą transakcję kartą zbierane są punkty, wymieniane następnie na cegiełki dobroczynne Caritas. Ponadto do końca roku trwa atrakcyjna promocja dla posiadaczy nowych kart, w ramach której użytkownicy programu otrzymują na start punkty o wartości 215 zł, które mogą przeznaczyć na cele charytatywne.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.