Drukuj Powrót do artykułu

Co to jest pozycjonowanie strony internetowej?

11 marca 2022 | 10:00 | marketing Ⓒ Ⓟ

Sample

Coraz częściej przedsiębiorcy zadają pytanie: co to jest pozycjonowanie strony internetowej? Termin ten używany jest w sieci w wielu miejscach. Mówią o nim marketingowcy, jak i sami twórcy witryn. Czas więc wyjaśnić, o co chodzi z pozycjonowaniem stron internetowych i do czego jest ono przydatne.

Pozycjonowanie stron internetowych, czyli Twoja witryna na pierwszych miejscach w Google

Pozycjonowanie stron internetowych jest procesem, który pomaga w zwiększeniu popularności witryny. Dzięki niemu możliwe jest osiąganie pierwszych miejsc w wynikach dostarczanych przez wyszukiwarkę na konkretne zapytania użytkowników. To tzw. frazy kluczowe, które mogą się składać z jednego, dwóch, trzech, a nawet więcej słów. Im większa ich ilość, tym zapytanie jest precyzyjniejsze. Wtedy też możemy mówić o korzystaniu z fraz long tail, czyli tzw. długiego ogona.

Wykorzystywanie pozycjonowania stron internetowych to często pierwsza usługa, na jaką decydują się firmy, aby wypromować swój biznes. Potencjał tego rozwiązania jest ogromny. Musimy jednak pamiętać o bardzo ważnej kwestii. Pozycjonowanie strony internetowej nie da nam natychmiastowego efektu. Często też przez to firmy niepotrzebnie z nim zwlekają. Pozycjonowanie stron musimy potraktować jako inwestycję. W zależności od tego, jaki jest aktualny stan naszej witryny, osiąganie wyników możemy zauważyć średnio po 3 – 6 miesiącach od rozpoczęcia działań SEO. Co ważne, gdy będą one ciągle wspierane, to efekty będziemy dostrzegać przez bardzo długi czas. Najważniejsze w całym tym przedsięwzięciu to zacząć działać – konkurencja przecież nie śpi. Musimy ją więc dogonić, a następnie zajmować wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie stron internetowych – jak to się robi?

Jak wspomnieliśmy wyżej – pozycjonowanie to proces, a więc składa się na niego szereg różnych działań. Zanim zaczniemy je wdrażać, musimy przeprowadzić audyt naszej strony internetowej. W ten sposób dowiemy się, jak jest skonstruowana, czy jest przyjazna działaniom SEO, jakie aktualnie miejsca zajmuje w wyszukiwarce i na jakie frazy kluczowe. Na podstawie takich informacji oraz w połączeniu z wiedzą i doświadczeniem, jakie ma np. Agencja interaktywna Manley, powstanie strategia działań.

Pozycjonowanie strony internetowej obejmuje następujące działania:

  • optymalizacja kodu witryny – pozbycie się zbędnych linijek kodu, stworzenie przejrzystej i czytelnej struktury,
  • stworzenie lub poprawa resposnywności – dopasowania wyglądu do wyświetlania na urządzeniach mobilnych,
  • optymalizacja treści – nadanie jej kształtu przyjaznego wyszukiwarce,
  • modyfikacja tytułów: strony oraz poszczególnych podstron, a także ich opisów,
  • content marketing,
  • link buidling.

Pozycjonowanie strony internetowej – co możemy zyskać?

W ramach działań SEO nasza firma może osiągnąć wiele korzyści. Przede wszystkim zaliczamy do nich:

  • zwiększenie widoczności witryny w sieci,
  • budowanie zaufania wśród potencjalnych klientów,
  • zwiększenie ruchu na stronie poprzez napływ nowych użytkowników oraz powracających,
  • budowanie przewagi nad konkurencją,
  • budowanie wizerunku silnej, atrakcyjnej i rozpoznawalnej marki,
  • zwiększenie sprzedaży,
  • zwiększenie zysków,
  • realizację celów biznesowych oraz marketingowych.

Podsumowanie

Jeśli chcemy, aby nasza witryna internetowa trafiała do większego grona odbiorców, to pozycjonowanie strony jest dla nas najlepszym rozwiązaniem. W ten sposób możemy zbudować przewagę nad konkurencją i liczyć na długotrwałe efekty. Nasza strona internetowa wyświetlana na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania jest wiarygodniejsza i atrakcyjniejsza dla potencjalnych klientów niż te, które znajdują się na dalszych pozycjach. Dzięki temu możemy budować pozytywny wizerunek oraz osiągać zyski.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.