Drukuj Powrót do artykułu

Logo firmy – jak zrobić je skutecznie?

21 marca 2022 | 17:24 | amir | Warszawa Ⓒ Ⓟ

Sample Materiał reklamodawcy

Skuteczne logo firmy pomaga w realizacji celów marketingowych i biznesowych. Wpływa ono zatem na rozpoznawalność wśród klientów, sprzedaż oraz osiągane zyski. Tylko co zrobić, aby logo było skuteczne? Jak to osiągnąć? Dowiesz się tego z niniejszego artykułu! Sprawdź go koniecznie i niech logo działa na korzyść Twojej firmy!

Co to jest logo firmy?

Większość firm posługuje się na produktach, reklamach, a także w mediach cyfrowych charakterystycznym znakiem. Symbol ten określany jest mianem logo. Może ono występować w postaci graficznej, wtedy jest to sygnet, ale także w towarzystwie logotypu (warstwy tekstowej) oraz claimu (czyli sloganu). Bardzo często pierwsze dwa wymienione elementy wykorzystywane są również oddzielnie.

Więcej o logo dowiesz się z artykułu – Co to jest logo i z czego się składa?

Logo firmy z kreatora, czy zaprojektowane przez studio graficzne?

Skuteczne logo to takie, które przede wszystkim jest indywidualne, czyli niepowtarzalne. Powinno być ono wykorzystywane przez jedną firmę, a inne projekty nie mogą go przypominać. Taki efekt często chce się uzyskać za pomocą kreatora graficznego. To bardzo łatwe i przydatne narzędzie. Jednak należy zwrócić uwagę na to, czy da się w nim stworzyć logo, którego nie będzie miała inna firma.

W kreatorze graficznym dostępnych jest mnóstwo szablonów. To zarówno zaleta, jak i wada tego narzędzia. Szablony pomagają w stworzeniu ciekawej grafiki. Kiedy ma nią być logo firmy, to sprawa robi się bardziej skomplikowana. Z uwagi na to, że założeniem skutecznego symbolu jest jego niepowtarzalność, nie warto korzystać z kreatora do jego zaprojektowania. Może się bowiem okazać, że inne przedsiębiorstwa mają takie same lub łudząco podobne znaki, więc nie są one charakterystyczne dla konkretnych firm.

Jak zatem zrobić skuteczne logo? Odpowiedź na te pytanie jest łatwa – skorzystać z doświadczenia studia graficznego. GoodProject link: https://goodproject.pl/ zajmie się stworzeniem symbolu, jakim nie posługuje się inna firma. Musi być ono przeanalizowane pod kątem trendów graficznych, skutecznych rozwiązań, ale również oddziaływania na grupę docelową, do której skierowana jest oferta przedsiębiorstwa. To gwarantuje stworzenie logo firmy, które będzie pozytywnie odbierane przez klientów, a to z kolei przełoży się na zyski.

Logo firmy – jakie powinno być?

Firmowe logo z racji swojej roli, będzie wykorzystywane na wszelkich możliwych materiałach, jakie są dystrybuowane przez przedsiębiorstwo. Już pierwszy kontakt odbiorców z symbolem powinien wywoływać w nich pozytywne wrażenie.

Logo firmy, aby było skuteczne, powinno być:

  • indywidualnie zaprojektowane – czyli jedyne w swoim rodzaju,
  • ponadczasowe – z uwagi na stosowanie go przez wiele wiele lat i długotrwały proces budowania wizerunku,
  • proste – niebudzące wątpliwości w odczytaniu nazwy lub przekazu,
  • dopasowane do firmy – czyli jej działalności, rynku na którym oferuje swoje produkty oraz przemawiające do grupy docelowej,
  • uniwersalne – możliwe do umieszczenia na opakowaniach produktów, ulotkach, banerach, wizytówkach, jako oznakowanie samochodów służbowych, budynku, biur, ale także do wykorzystania na stronie internetowej, dedykowanych landing page’ach, reklamach internetowych oraz mediach społecznościowych, a w każdym z tych miejsc prezentujące się bez straty jakości.

Więcej informacji o identyfikacji wizualnej firmy: https://goodproject.pl/identyfikacja-wizualna/

Podsumowanie

Budowanie wizerunku możliwe jest dzięki skutecznemu logo firmy. Jego ponadczasowość, prostota, czy też uniwersalne zastosowanie pomaga w osiągnięciu zamierzonego celu. Dzięki logo stworzonemu przez studio graficzne możliwe jest dotarcie do właściwej grupy docelowej, która może być zainteresowana oferowanymi produktami. Tym samym zwiększa się rozpoznawalność firmy oraz jej zyski ze sprzedaży.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.