Drukuj Powrót do artykułu

Abp Życiński po uniewinnieniu Gilowskiej: trzeba przyjrzeć się zasadom lustracji

06 września 2006 | 17:50 | mj //mr Ⓒ Ⓟ

Czy trzeba było ceny nerwów i cierpienia, żeby stwierdzić niewinność prof. Zyty Gilowskiej – zastanawia się abp Józef Życiński po wyroku Sądu Lustracyjnego orzekającego niewinność byłej wicepremier.

Metropolita lubelski, który przyjął decyzję „z wielką radością”, w komentarzu do wyroku podkreśla, że trzeba przyjrzeć się zasadom funkcjonującym przy lustracji.
6 września sąd stwierdził, że prof. Zyta Gilowska złożyła prawdziwe oświadczenie lustracyjne i nie współpracowała z SB.
– Powstaje problem, dlaczego funkcjonują w Polsce takie zasady, że niewinnym każą się tłumaczyć i wykazywać swoją niewinność, podczas gdy w punkcie wyjścia akceptuje się jako zasadę prawdomówność dawnych funkcjonariuszy SB – powiedział arcybiskup.
Jego zdaniem, trzeba szybko znaleźć odpowiedź na te pytania „żeby następne pokolenia nie zarzuciły nam, że w pragmatyce działania byliśmy niewrażliwi na ludzkie cierpienia i dramaty”.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.