Drukuj Powrót do artykułu

Akcja „Dzieci komunijne dzieciom misji” w tym roku w wyjątkowej formie

20 maja 2020 | 16:34 | as/PDM / hsz | Warszawa Ⓒ Ⓟ

Sample Fot. Pixabay

Do wspólnego przeżywania Eucharystycznych Czwartków, podczas których będzie można wysłuchać świadectw rodziców i dzieci pierwszokomunijnych oraz opowieści misjonarzy o tym, jak dzień Pierwszej Komunii przeżywany jest w krajach misyjnych, zapraszają Papieskie Dzieła Misyjne. Nowa edycja akcji „Dzieci komunijne dzieciom misji”, w tym roku w wyjątkowej formie, rusza 21 maja.

Akcja Papieskich Dzieł Misyjnych w Polsce „Dzieci komunijne dzieciom misji” znana jest od wielu lat. Jednak w tym roku (21 maja) rusza w zmienionej formie ze względu na wyjątkową sytuację świata i trwającą pandemię.
Papieskie Dzieła Misyjne zapraszają do wspólnego przeżywania „Eucharystycznych Czwartków”. Przez 5 kolejnych czwartków media społecznościowe Papieskich Dzieł Misyjnych będą publikowały świadectwa rodziców i dzieci pierwszokomunijnych oraz wypowiedzi misjonarzy z Kamerunu, Chile, Meksyku i Sri Lanki, którzy opowiedzą, jak w obecnej sytuacji wygląda przygotowanie miejscowych dzieci do I Komunii Świętej.

Nie zabraknie też specjalnego przesłania z Rzymu od siostry Roberty Tremarelli, sekretarza generalnego Papieskiego Dzieła Misyjnego Dzieci. Specjalną ‒ misyjną ‒ oprawę będzie miała również uroczystość Bożego Ciała. Tego dnia zostanie opublikowana „Litania Eucharystyczna” ułożona przez dzieci.

– Misjonarze oraz dzieci, wśród których pracują na krańcach świata, teraz jeszcze bardziej potrzebują modlitwy i wsparcia. I choć wiele I Komunii Świętych przełożono na bliżej nieznane «później» lub odbywają się indywidualnie w ciszy prawie pustych kościołów, to jednak w Papieskich Dziełach Misyjnych zdecydowaliśmy nie rezygnować z corocznej akcji «Dzieci komunijne dzieciom misji». W tym roku można by jeszcze do nazwy tego przedsięwzięcia dopisać słowa «Dzieci misji dzieciom komunijnym», ponieważ my wspieramy «dzieci z daleka», ale one uczą nas, KTO jest najważniejszy w I Komunii Świętej – powiedziała s. Monika Juszka RMI, sekretarz krajowa PDMD w Polsce. – W poprzednich latach dzieci podczas swojego misyjnego dnia w Białym Tygodniu składały dobrowolne ofiary do specjalnych «kopertek misyjnych». A te, które z różnych względów nie miały możliwości złożenia ofiary materialnej, do kopertki wkładały tekst własnej modlitwy lub krótkie świadectwo, jak przeżyły swoje pierwsze spotkanie z Jezusem. Obecnie ze względu na trudną sytuację związaną z epidemią oraz jej finansowymi skutkami duży nacisk kładziemy na wymiar duchowy i formacyjny przedsięwzięcia – dodała.

W ubiegłym roku Papieskie Dzieła Misyjne w Polsce w ramach tej akcji zebrały 846 643 zł. Włączyły się w nią wszystkie diecezje w Polsce.

Ofiary dzieci komunijnych każdego roku wspierają prawie 3 tys. różnych projektów edukacyjnych, formacji chrześcijańskiej i ochrony życia dla dzieci poniżej 14. roku życia . Dzięki PDMD w krajach misyjnych funkcjonuje ponad 2 tys. ośrodków służących najmłodszym: szkoły, szpitale, sierocińce, internaty, domy opieki, stołówki itp.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.