Drukuj Powrót do artykułu

Biskupi Wlk. Brytanii przeciwko reklamowaniu aborcji i antykoncepcji

26 czerwca 2009 | 14:19 | kw, pb / ju. Ⓒ Ⓟ

Przeciwko możliwości nadawania reklam propagujących w środkach masowego przekazu usuwanie ciąży i stosowanie środków antykoncepcyjnych wystąpili biskupi Anglii i Walii.

W ramach konsultacji społecznych hierarchowie sprzeciwili się rządowym planom zmian w ustawie o prawie medialnym.

W zamyśle władz spoty reklamowe byłyby elementem walki z przedwczesnymi ciążami u nastolatek. W tym celu planowane jest także złagodzenie zakazu reklamowania prezerwatyw, tak aby mogły być one nadawane w czasie największej oglądalności, co pozwoli na lepsze dotarcie do młodszej części społeczeństwa. Dotychczas można je emitować dopiero po godz. 21.

„Aborcja nie jest, ani lekarstwem, ani produktem do konsumpcji. Przedstawianie jej w ten sposób niszczy szacunek dla życia oraz wprowadza w błąd i szkodzi kobietom. Mogą one poczuć się zmuszane do szybkiego podjęcia decyzji, której potem nie da się cofnąć” – napisali biskupi. Przypomnieli, że w świetle brytyjskiego aborcję dopuszcza się tylko w wyjątkowych przypadkach. Tymczasem propagowanie powodujących przerwanie ciąży pigułek wczesnoporonnych dawałoby – zdaniem hierarchów – mylne informacje co do legalności zabiegu. „Zgoda na reklamowanie usług aborcyjnych w mediach przyczyniłaby się do «normalizacji» aborcji i wprowadzenia jej na rynek konsumencki” – głosi komunikat.

Biskupi potępili także projekt reklamowania prezerwatyw. Zwrócili uwagę, że zachęcanie młodzieży w wieku 10-16 lat do stosowania kondomów jest jednoznaczne z promowaniem seksu w tej grupie wiekowej. A to, jak zaznaczyli, wzbudza niepokój zarówno z prawnego, jak i moralnego punktu widzenia. Stwierdzili ponadto, że współczesne społeczeństwo deprawuje młodych ludzi przez pokazywanie im jedynie ubogiego spojrzenia na seks, oddzielającego go od kontekstu miłości zdolnej do poświęceń i gotowości do rodzicielstwa.

„Szacunek dla życia, płciowości i rodzicielstwa ma podstawowe znaczenia dla zdrowego społeczeństwa, a standardy reklamowe powinny to odzwierciedlać” – czytamy w oświadczeniu opublikowanym na stronie episkopatu Anglii i Walii.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.