Drukuj Powrót do artykułu

„Bóg jest młody” – odważny, głęboki dialog papieża i młodzieży

21.03.2018 , pb (KAI/RV) / pz, Watykan Ⓒ ℗

Sample Fot. Dykasteria Świeckich, Rodziny i Życia

„Bóg jest młody” – to tytuł nowej książki papieża Franciszka, której międzynarodowa premiera odbyła się 20 marca. W tym kolejnym wywiadzie-rzece, Ojciec Święty odpowiada na pytania włoskiego dziennikarza i pisarza, 32-letniego Thomasa Leonciniego, autora wywiadów z czołowymi postaciami polityki, gospodarki i filmu.

Premiera książki celowo została zaplanowana tak, by zbiegła się z trwającym właśnie w Rzymie przedsynodalnym spotkaniem młodzieży z całego świata i Światowym Dniem Młodzieży, obchodzonym w tym roku w Kościele na szczeblu lokalnym w Niedzielę Palmową.

Franciszek zwraca się w książce do młodzieży całego świata, należącej i nienależącej do Kościoła, wchodząc z nią w „odważny, głęboki zapadający w pamięć” dialog – zapowiada wydawca. W rozmowach z Leoncinim papież „z mocą i pasją” porusza najważniejsze problemy współczesności. Wskazuje młodym rolę protagonistów wspólnej historii, „wyrywając tych wielkich odrzuconych naszych niespokojnych czasów z marginesu, na który zostali odsunięci”.

Książka, jak zaznacza Leoncini, skierowana jest do czytelników w każdym wieku i ma prowadzić, ku rewolucji czułości. Przypomina o tym, że Bóg jest młody, jest zawsze nowy. Książka podzielona jest na trzy rozdziały: „Młodzi prorocy i starzy marzyciele”; „W tym świecie”; „Nauczanie jest nauką”.

Włoski oryginał został opublikowany w wydawnictwie Piemme, należącym do grupy Mondadori. Ono też zarządza prawami do tłumaczeń na całym świecie. Polskie wydanie liczy 133 strony, a jego oficjalna premiera odbędzie się 22 marca. Książka ukaże się nakładem wydawnictwa ZNAK.

Wersja do druku

Przeczytaj także

05 marca 2018 09:33

ŚRK: papież Franciszek wzorem do naśladowania

Portal eKAI prezentuje część tekstów publikowanych w płatnym serwisie agencyjnym Katolickiej Agencji Informacyjnej.
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.