Drukuj Powrót do artykułu

Radio Maryja ważnym narzędziem narzędziem ewangelizacji

15.03.2018 , dg / pz, Warszawa Ⓒ ℗

Sample Fot. BP KEP

“Głównym wyzwaniem jest kontynuacja tego procesu, który już istnieje, a więc troska o to, by Radio Maryja było głosem Kościoła w Polsce i ważnym narzędziem ewangelizacji” – powiedział KAI bp Wiesław Śmigiel. Podczas trwającego w Warszawie zebrania plenarnego Episkopatu, biskup toruński został wybrany przewodniczącym Zespołu Biskupów ds. Duszpasterskiej Troski o Radio Maryja.

Bp Śmigiel powiedział KAI, że będzie kontynuował pracę Zespołu, który istnieje już kilka lat. Na jego czele ostatnio stał poprzedni biskup toruński Andrzej Suski. “Wydaje się, że to naturalnie łączy się z posługą biskupa miejsca, bo kontakt z Radiem Maryja jest ułatwiony” – powiedział bp Śmigiel.

Pytany o stojące przed nim wyzwania, odpowiedział: „Głównym wyzwaniem jest kontynuacja tego procesu, który już istnieje, a więc troska o to, by Radio Maryja było głosem Kościoła w Polsce i ważnym narzędziem ewangelizacji. Myślę, że w tym kierunku nasza duszpasterska troska będzie zmierzała”.

Pierwszym zadaniem nowego przewodniczącego będzie powołanie członków Zespołu oraz spotkanie z przedstawicielami Radia Maryja. „Dopiero wtedy wspólnie będziemy mogli przemyśleć pewne sprawy czy podjąć jakieś decyzje” – zaznaczył biskup.

Zespół Biskupów ds. duszpasterskiej troski o Radio Maryja powołała Konferencja Episkopatu Polski w 2002 r. Pierwszym przewodniczącym był abp Sławoj Leszek Głódź. Zadaniem Zespołu jest troska o to, by Radio Maryja pełniło wychowawczą misję w stosunku słuchaczy, a przekazywane treści duszpasterskie były zgodne z nauczaniem Kościoła i bieżącym programem duszpasterskim Episkopatu Polski.

Wersja do druku

Przeczytaj także

03 grudnia 2016 17:03

Abp Jędraszewski: Radio Maryja głosem Polaków wykluczonych przez społeczeństwo liberalne

Portal eKAI prezentuje część tekstów publikowanych w płatnym serwisie agencyjnym Katolickiej Agencji Informacyjnej.
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.