Drukuj Powrót do artykułu

Bydgoszcz: konkurs misyjny „Podajmy ręce, by pomóc więcej”

20 lutego 2019 | 17:23 | jm | Bydgoszcz Ⓒ Ⓟ

Poszerzenie wiedzy na temat działalności misyjnej, rozwijanie umiejętności plastycznych, a przede wszystkim propagowanie Papieskiego Dzieła Misyjnego Dzieci – to główne cele konkursu „Podajmy ręce, by pomóc więcej – mój szkolny kolega z Rwandy i Burundi”, którego finał odbył się w Bydgoszczy.

Wydarzenie zostało zorganizowane przez Ognisko Misyjne „Communio”, działające przy Szkole Podstawowej nr 12 z Oddziałami Integracyjnymi w Bydgoszczy. – Na konkurs wpłynęły aż 123 prace z całej diecezji bydgoskiej – powiedziała Dorota Kiedrowska, opiekunka ogniska misyjnego.

Dzieci przedszkolne musiały wykonać pracę plastyczną w postaci zakładki do książki, uczniowie klas 1-3 szkół podstawowych kartkę świąteczną, uczniowie klas 4-6 album ze zdjęciami i informacjami. Uczniowie klas 7-8 oraz gimnazjów podjęli się własnoręcznego napisania listu w języku polskim lub angielskim i niemieckim do szkolnego kolegi lub koleżanki w Rwandzie lub Burundi. Wszystkie prace musiały być związane z hasłem konkursowym.

„Mam na imię Zuzia. Mam 15 lat. Mieszkam na wsi i uczę się w szkole. Jak wiesz, z mojego kraju – z Polski pochodził Jan Paweł II, wielki i ceniony na całym świecie papież. Bardzo zaimponowało mi dzieło, które mam na myśli: Papieskie Dzieło Misyjne Dzieciom. (…) Dzięki temu dziełu możemy pomagać bliźnim, a im więcej pomagamy, tym więcej rodzi się dobra, miłości i przyjaźni.” – brzmiał fragment jednego z listów, który wpłynął na konkurs.

Laureatami konkursu zostali uczestnicy z: Bydgoszczy, Dobrcza, Dziembowa, Kotomierza, Lutowa, Niemcza, Panigrodza, Skórki, Solca Kujawskiego, Wojnowa i Zakrzewa. Szczegóły zamieszczone zostały na stronie www.diecezja.bydgoszcz.pl.

Wersja do druku
Portal eKAI prezentuje część tekstów publikowanych w płatnym serwisie agencyjnym Katolickiej Agencji Informacyjnej.
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.