Drukuj Powrót do artykułu

Chrześcijaństwo nie tylko dla chadecji

20 czerwca 2013 | 13:48 | ts (KAI/KNA) / br Ⓒ Ⓟ

Kanclerz Niemiec Angela Merkel odparła krytykę, że kierowana przez nią partia CDU (Unia Chrześcijańsko-Demokratyczna) nie jest dostatecznie chrześcijańska, ani katolicka.

„CDU pozostaje wierna chrześcijańskiemu wizerunkowi człowieka, nie rości sobie jednak pretensji aby być jedyną reprezentacją chrześcijan czy katolików” – powiedziała Merkel w rozmowie z jednorazowo wydanym magazynem „Credo”.

„Jeśli większość społeczeństwa nie wynosi chrześcijaństwa z domu, wówczas żadna partia nie może go uczynić chrześcijańskim, bo to może sprawić tylko rodzina i Kościoły” – słowa pani kanclerz przytoczyła niemiecka agencja katolicka KNA. Zdaniem Angeli Merkel coraz większą sekularyzację społeczeństwa trzeba przyjąć jako szansę, gdyż w tej sytuacji trzeba „na nowo wyjaśniać wiarę i Kościół”. Jest to również nowym zadaniem dla chrześcijan, aby „innym mówili o swojej wierze”. – Swoją wiarę trzeba wyrażać z pewną radością – jednak w polityce nie można tego czynić codziennie – powiedziała Merkel.

W rozmowie z „Credo” kanclerz Niemiec mówiła też o swojej wierze, której nie zmienił piastowany przez nią urząd. Jej osobiste życie wiarą, to modlitwa i czytanie oraz rozważanie tekstów religijnych. Przyznała, że do kościoła chodzi rzadko, gdyż – jak wyjaśniła – każde jej publiczne pojawienie się zwraca uwagę, zatem „nie chce zaburzać ludziom spokoju niedzielnego poranka”.

Magazyn „Credo” jest jednorazową publikacją wydaną z okazji Roku Wiary. Nakład pisma, dołączonego bezpłatnie do kilku największych tytułów gazet, wynosi milion egzemplarzy. Wydawcami, we współpracy z watykańskim dziennikiem „L’Osservatore Romano”, są biskup diecezji Eichstätt, Gregor Maria Hanke oraz pisarz i publicysta Peter Seewald. Publikacja została sfinansowana wyłącznie ze składek.

– Chcielibyśmy, aby ta publikacja stała się impulsem dla mediów katolickich – określił cel „Credo” Peter Seewald w rozmowie z KNA. Jego zdaniem Kościół katolicki, korzystając z mediów, powinien bardziej zatroszczyć się o tych ludzi, którzy nie w każdą niedzielę chodzą do kościoła. Dlatego „Credo” ma profil wyraźniej katolicki, jak również został tak zredagowany, żeby jego przesłanie katolickie dotarło do każdego.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.