Czy „Pasja” zatopi „Titanica”?
08 lipca 2004 | 15:00 | pb //per Ⓒ Ⓟ
Film „Pasja” w reżyserii Mela Gibsona ma szansę stać się najpopularniejszym filmem zagranicznym w Polsce po 1989 r. Dotychczas obejrzało go ponad 3,4 mln widzów. Na rekordowy pod względem oglądalności „Titanic” w reżyserii Jamesa Camerona poszło ponad 3,5 mln Polaków.
Robert Nadratowski, szef działu promocji Monolith Film, polskiego dystrybutora „Pasji”, ma nadzieję, że film Gibsona opowiadający o męce Chrystusa prześcignie „Titanica” już we wrześniu br. Nadratowski powiedział KAI, że Polska zajmuje pierwsze miejsce w Europie, jeśli chodzi o oglądalność „Pasji”. Na kolejnych miejscach plasują się Hiszpania i Włochy. W naszym kraju utrzymuje się ona na równym poziomie 2-3 tys. widzów tygodniowo.
Pytany, czym tłumaczyć taki sukces „Pasji”, która zostawia daleko w tyle wielkie widowiska typu „Władca pierścieni. Powrót króla” (jak dotąd 2,1 mln widzów) i „Troja” (1,1 mln), Nadratowski stwierdził, że film Gibsona jest kontrowersyjny, co przyciąga widzów do sal kinowych. Jest także adresowany do różnych grup wiekowych, a nie tylko do młodzieży, która stanowi największą część widowni. Na „Pasję” idą do kina także ludzie starsi, którzy zaglądają tam średnio raz na dwa lata.
Film wszedł na polskie ekrany 5 marca br., zatem 3,4 mln biletów na „Pasję” sprzedano zaledwie w cztery miesiące.
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.