Drukuj Powrót do artykułu

Deficyt watykańskich środków przekazu

14 lipca 2006 | 15:35 | ml //mr Ⓒ Ⓟ

Z ogłoszonego dwa dni temu bilansu Stolicy Apostolskiej za rok ubiegły wynika, że nadal deficytowa jest działalność jej mediów, choć całościowy bilans zamknął się nadwyżką.

Deficyt szczególnie dotyczy Radia Watykańskiego, którego straty w 2005 przekroczyły 23 mln euro.
Poinformowano o tym w biurze prasowym Watykanu, w obecności jego nowego dyrektora, ks. Federico Lombardiego, który zachował stanowisko dyrektora generalnego papieskiej rozgłośni.
Komentując to przed mikrofonami włoskiego Radia Maria jego założyciel i szef, ks. Livo Fanzaga, podkreślił, że rozgłośnia ta również nie nadaje reklam, mimo to nie przynosi strat, a jej roczny budżet wynosi 16,5 miliona euro. Sumę tę w całości pokrywają słuchacze, których – jak nie omieszkał podkreślić dyrektor – Radio Maria ma znacznie więcej od papieskiej rozgłośni. Według firmy Audiradio, zajmującej się badaniami słuchalności, jest ich każdego dnia 1 milion 787 tys.
Bilans Stolicy Apostolskiej za rok ubiegły, ogłoszony 12 lipca, zamknął się nadwyżką w wysokości 9,7 mln euro. Kierujący Prefekturą Spraw Gospodarczych Stolicy Apostolskiej kard. Sergio Sebastiani podkreślił, że był to najlepszy wynik od ośmiu lat.
Jednak tradycyjnie deficytowe były Radio Watykańskie (23,5 mln straty) i dziennik „L’Osservatore Romano” (4,6 mln). Niewielkie zyski przyniosły natomiast drukarnia watykańska (653 tys. euro), Watykański Ośrodek Telewizyjny CTV (650 tys.) i wydawnictwo Libreria Editrice Vaticana (934 tys.).

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.