Drukuj Powrót do artykułu

„Dobre Słowa” – telefon Szlachetnej Paczki wseprze seniorów

07 kwietnia 2020 | 15:01 | ar (KAI) | Kraków Ⓒ Ⓟ

Sample Fot. Szlachetna Paczka

„Dobre Słowa – telefon dla seniorów” – to nowa inicjatywa Szlachetnej Paczki, będąca odpowiedzią na problem samotności osób starszych, spotęgowany przez epidemię koronawirusa. Codziennie w godzinach 10:00–12:00 oraz 17:00–19:00 pod numerem 12 333 70 88 można porozmawiać ze specjalistą, z którym będzie można podzielić się swoimi przemyśleniami, trudnościami, obawami, czy po prostu opowiedzieć, „co słychać”.

– Od kilku tygodni nasz świat jest inny. Zauważyliśmy problem samotności i jako Szlachetna Paczka jesteśmy od tego, żeby na problemy odpowiadać. W szczególnej sytuacji są seniorzy, dla których wyjście do sklepu czy do lekarza było okazją do tego, żeby nawiązać relacje z innymi ludźmi. Teraz tego wszystkiego nie ma – wyjaśniła Joanna Sadzik, prezes Stowarzyszenia WIOSNA, organizatorka Szlachetnej Paczki i inicjatywy „Dobre Słowa – telefon dla seniorów”.

Z najnowszego raportu organizacji wynika, że co czwarty „nasz sąsiad” wraca do pustego mieszkania, a jednoosobowych gospodarstw jest dziś w Polsce pięć milionów.

Przymusowa kwarantanna związana z pandemią koronawirusa pogłębia poczucie samotności, zwłaszcza u osób starszych, co przynosi dramatyczne konsekwencje – zarówno dla zdrowia psychicznego, jak i kondycji fizycznej – wyjaśniają inicjatorzy akcji, dodając, że w reakcji na problemy zdiagnozowane w raporcie, Szlachetna Paczka postanowiła uruchomić infolinię „Dobre Słowa”.

– Nasi wolontariusze pomagają seniorom w codziennych zakupach, w załatwieniu spraw urzędowych, odwiedzają dla nich apteki. Nie chcemy na tym poprzestać. Chcemy dać seniorom wsparcie emocjonalne, obecność i czas – podkreśliła Joanna Sadzik.

Każdy senior potrzebujący rozmowy może skorzystać z tej formy pomocy. Telefon odbierze specjalista – psycholog lub terapeuta, z którym będzie można podzielić się swoimi problemami, a także po prostu porozmawiać. Infolinia będzie dostępna każdego dnia w godzinach 10:00–12:00 oraz 17:00–19:00 pod numerem telefonu: 12 333 70 88.

– „Dobre Słowa” dotrą wszędzie tam, gdzie znajdują się osoby starsze. Przebywasz w szpitalu, domu opieki czy w czterech ścianach swojego domu? Jeżeli tylko czujesz, że chciałbyś z kimś porozmawiać lub po prostu – usłyszeć życzliwy głos drugiego człowieka, zadzwoń – czytamy na stronie internetowej Szlachetnej Paczki.

Inicjatorzy akcji zachęcają również by przekazywać tę informację dalej, np. poprzez wydrukowanie plakatu dostępnego na https://media.szlachetnapaczka.pl/

– Potrzebujesz dodatkowej pomocy przy zrobieniu zakupów, załatwieniu spraw urzędowych, a może szukasz osoby, która będzie utrzymywała z Tobą kontakt regularnie? Seniorów, którzy skorzystają z telefonu, Szlachetna Paczka postara się łączyć z lokalnymi wolontariuszami. Oni czekają, by móc okazać swoje wsparcie najbardziej potrzebującym – deklarują członkowie inicjatywy.

Akcję „Dobre Słowa – telefon dla seniorów” można również wesprzeć finansowo, a przez to pomóc tym, dla których powstała.

– Wiemy, że niektórzy z Państwa czują się osamotnieni, że potrzebują wsparcia, potrzebują po prostu towarzystwa. Przez ten telefon właśnie to towarzystwo możecie znaleźć. Jesteśmy dla Was – zaakcentowała prezes Szlachetnej Paczki.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.