Drukuj Powrót do artykułu

Duszpasterz o liberalizacji reklamy piwa: to cynizm

22 lipca 2002 | 18:11 | rm //mr Ⓒ Ⓟ

Cynizmem nazwał ks. Marek Dziewiecki rozpoczęcie przez Sejm prac nad złagodzeniem przepisów dotyczących reklamy piwa.

– Pieniądze jeszcze raz okazują się ważniejsze od dobra młodzieży – podkreślił ks. Dziewiecki, który jest w diecezji radomskiej duszpasterzem trzeźwości. Projekt zakłada m.in. wprowadzenie wcześniejszej pory emisji reklam piwa w radiu i telewizji – od godziny 20.00, a nie, jak do tej pory od 23.00.
Zdaniem ks. Dziewieckiego, propozycja wprowadzenia wcześniejszej pory emisji reklam piwa w mediach jest wynikiem nacisku lobby proalkoholowego i instytucji, które na tym zarabiają. – Gdyby poszerzenie reklam nie wiązało się ze wzrostem spożycia alkoholu, to reklamodawcy takich reklam by nie zlecali i posłowie świetnie zdają sobie z tego sprawę – podkreślił duszpasterz trzeźwości.
Przypomniał również, że w Europie Zachodniej i Ameryce Północnej młodzież jest chroniona przed alkoholem w sposób o wiele bardziej stanowczy i konsekwentny niż w naszym kraju. W Stanach Zjednoczonych jest prawnie zakazane nie tylko spożywanie, ale nawet posiadanie piwa przed ukończeniem 21. roku życia. Tymczasem w Polsce ponad 90 procent 14 i 15-latków ma kontakt z alkoholem, zwłaszcza z piwem.
Trzy sejmowe komisje zaakceptowały w pierwszym czytaniu projekt nowelizacji Ustawy o Wychowaniu w Trzeźwości. Ustawa przewiduje możliwość umieszczania reklam piwa na tablicach ogłoszeniowych, jednak w takim wypadku musi na nich widnieć napis o szkodliwości picia tego trunku. Nowelizacja poszerza też możliwości sponsorowania imprez sportowych i lig przez producentów piwa.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.