Drukuj Powrót do artykułu

Etyka według poszczególnych religii

25 kwietnia 2002 | 16:00 | ad Ⓒ Ⓟ

Co o małżeństwie, pracy, kremacji, transplantacji narządów sądzi buddyzm, judaizm czy islam? Odpowiedzi na te pytania przynosi kolejny słownik Verbinum „Etyka wielkich religii”.

Słownik zawiera łącznie 23 hasła tematyczne, wewnątrz których zamieszcza przegląd stanowisk poszczególnych religii na dane zagadnienie. Znaleźć tu można poglądy islamu, judaizmu, chrześcijaństwa, buddyzmu i hinduizmu.
Z tego ciekawego zestawienia wynikają zarówno podobieństwa jak i różnice występujące w wymienionych religiach w odniesieniu do zagadnień etycznych. Zamieszczone zagadnienia należą do budzących współcześnie największe kontrowersje i dyskusje: kara śmierci, sztuczne zapłodnienie, eutanazja, kremacja, homoseksualizm.
Autorzy – Michael Klöcker, Monika Tworuschka, Udo Tworuschka – to doktorzy i profesorowie filozofii, historii, religioznawstwa i politologii na europejskich uniwersytetach.
Książkę można zamawiać w sklepie interetowym na stronie Wydawnictwa Verbinum.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.