Drukuj Powrót do artykułu

Ford Transit – dla pracy w biznesie

08.11.2018 , Marek Adamowicz Ⓒ ℗

Sample materiał reklamowy

Obecne czasy wymagają sprawnej i dość szerokiej organizacji pracy w biznesie, który potrzebuje idealnych partnerów do świadczenia usług na najwyższym poziomie. Dlatego też Ford ma w swojej ofercie flotę dostawczych samochodów, które idealnie sprawdzą się w pracy.

Transit. Ta nazwa jest wszystkim doskonale znana. Stąd też Ford oferuje wszystkim swoim klientom te legendarne dostawczaki. Obecnie jest ich czterech, ale wszystkie mają w swojej nazwie „Transit”. Żeby oferta była bardziej czytelna, do nazw dodano przedrostki – stąd w ofercie są Transit Courier, Transit Connect i największy i najczęściej kupowany Transit Custom. Dzięki takiemu rozwiązaniu, Ford może rywalizować praktycznie z każdym, dostarczając klientom najlepsze produkty spełniające największe ich wymagania. Zobaczmy zatem, jak przedstawia się oferta.

Cztery samochody pod jedną nazwą są idealnym rozwiązaniem. Od razu pada tutaj zasadnicze pytanie: dlaczego? Odpowiedzi są bardzo proste. Po pierwsze: legendarna marka Transit znacząco wpływa na odbiór pozostałych modeli. Po drugie, mniejsze podmioty mogą potrzebować mniejszych samochodów do swojej floty.

W ofercie Transita Courier sprzedawane są dwie wersje nadwoziowe: van i kombi. W zależności od konfiguracji podróżować może od 2 do 5 pasażerów. Jest to ważny argument przy konfigurowaniu auta pod swoje potrzeby. W ofercie znajdziemy nowoczesne i oszczędne silniki: jeden benzynowy (1.0 EcoBoost 100 KM) i dwa diesle (1.5 TDCI 75 KM i 1.5 TDCI 100 KM). Cechują się one wysoką kulturą pracy i niskim zużyciem paliwa. Największym argumentem Transita Courier (w 2-osobowej wersji) jest największa przestrzeń bagażowa o pojemności 2300 l. Dzięki składanej przegrodzie i siedzeniu pasażera mocno wzrastają możliwości transportowe.

Większy Ford Transit Connect ma podobne cechy do mniejszego Couriera, jednak na to auto zdecydują się bardziej wymagający klienci – zwłaszcza Ci, którzy potrzebują większego samochodu. Historia Connecta rozpoczyna się w 2002 r., kiedy to światło dzienno ujrzała pierwsza generacja. Obecne auto objawiło się w na paryskim salonie samochodowym w 2012 r. Zbudowane zostało na podzespołach modelu C-MAX. Również i w tym przypadku mamy możliwość zamówienia auta w dwóch konfiguracjach nadwozia – van i kombi. Należy jednak zauważyć, że Transit Connect oferowany jest w dwóch długościach L1 i L2.

Pod maską Forda Transita Connect pracować może jeden z najnowocześniejszych silników. W zależności od konfiguracji można wybrać między jednym „benzyniakiem” (1.0 EcoBoost 100 KM) i dwoma dieslami (, 1.5 EcoBlue 100 KM i 1.5 EcoBlue 120 KM). Dodatkowym atutem jest możliwość zamówienia auta z automatyczną skrzynią biegów O 8 przełożeniach. Dzięki zastosowaniu dwóch długości przestrzeń bagażowa może wynosić od 2900 do 3600 l – ładowność nowego Transita Connect wynosi ok. 1 t!

W połowie 2018 r. pojawiła się wersja auta po liftingu. Główne zmiany to nowy przód pojazdu, nowe wnętrze z nowymi materiałami oraz najszersza w tej klasie pojazdów lista wyposażenia dodatkowego z zakresu bezpieczeństwa.  Auto można wyposażyć w układ zapobiegający kolizjom – Active City Stop, reflektory ksenonowe ze światłami LED do jazdy dziennej, inteligentny tempomat, system automatycznego parkowania czy system informujący o pojazdach znajdujących się w martwym polu widzenia.

Nowy Ford Transit Connect to przede wszystkim wiele możliwości konfiguracji. Większa przestrzeń ładunkowa i szerokie możliwości przewożenia pasażerów to również ogromna swoboda przy zamawianiu auta przez klienta. Międzynarodowy Van Roku 2014, to jedna z wielu nagród zdobyta przez Transita Connect.

Również większy Ford Transit Custom ma na swoim koncie wiele nagród O tym jednak za chwilę. Auto zadebiutowało w 2012 r. podczas Salonu Samochodowego w Genewie i praktycznie od razu zaczęło być wytwarzane w tureckiej fabryce Forda. Oferta składa się z czterech wersji nadwozia i dwóch jego długości oraz dwóch wysokości nadwozia. Dzięki temu możliwości konfiguracji auta są praktycznie nieograniczone.

Paleta silnikowa Forda Transita Custom opiera się jedynie na silnikach wysokoprężnych. Od połowy 2016 r. w ofercie znalazły się nowe konstrukcje z rodziny Ford EcoBlue. W porównaniu do poprzednika diesle EcoBlue zużywają mniej paliwa (średnio o 13%), są bardziej przyjazne środowisku, a przede wszystkim oferują więcej mocy – w zależności od wyboru jest to 105 KM i 360 Nm, 130 KM i 385 Nm oraz 170 KM i 405 Nm.

Ford Transit Custom jest autem dedykowanym do innej grupy klientów niż dwa poprzednie samochody. Jego głównymi zdaniami będą dostawy towarów ale jednocześnie będąc wizytówką firmyTransit Custom może również pełnić również rolę schuttle car’ów – służących do przewozu osób. Zwłaszcza, że Transit Custom jest Międzynarodowym Samochodem Dostawczym Roku 2013, a w testach zderzeniowych instytutu EuroNCAP zdobył maksymalną ocenę – pięć gwiazdek. Od 2018 r. dostępna jest wersja po zmianach stylistycznych w przedniej części nadwozia oraz w środku. Uwagę zwraca nowy kształt deski rozdzielczej oraz szeroka gama nowoczesnych technologii jak Ford SYNC 3 z 8-calowym dotykowym ekranem, reflektory ksenonowe, świata LED do jazdy dziennej czy system ostrzegający o pojazdach nadjeżdżających z prawej lub lewej strony w trakcie wyjazdu z miejsca parkingowego.

Legendarny Ford Transit to największy samochód w gamie modelowej. Pierwsze samochody dostawcze z owalnym logo na grillu zaczęły pojawiać się już w 1965 r., a obecnie sprzedawana jest ósma generacja modelu, która zadebiutowała w 2013 r. Ford Transit to klasyczny przykład samochodu przeznaczonego do ciężkiej pracy. W połączeniu z nowoczesnymi technologiami Ford Transit jest autem, które spełni najbardziej wybredne oczekiwania klientów. Oferowany jest on aż w sześciu wersjach nadwozia, trzech wysokościach dachu i pięciu rozstawach osi. Wszechstronność oferty stanowi koronny argument przemawiający za największym Fordem Transitem. Na polskim rynku jest wiele firm, które zajmują się tworzeniem specjalistycznych zabudów i Ford Transit świetnie nadaje się do zainstalowania dowolnej specjalistycznej zabudowy.

Źródła napędu Forda Transita są takie same jak w mniejszym modelu Custom. Do wyboru mamy trzy diesle: (2.0 EcoBlue 105 KM, 2.0 EcoBlue 130 KM i 2.0 EcoBlue 170 KM) z jedną, manualną skrzynią biegów. Co ważne, od tego roku do aut z przednim napędem (Ford Transit, Ford Transit Custom) dostępna jest również 6-biegowa przekładnia automatyczna. W kwestii przeniesienia mocy na koła Ford przedstawił trzy możliwości – napędu na przednią, tylną lub na obie osie. Dzięki szerokim możliwościom konfiguracji nadwozia Ford Transit oferuje nawet do ponad 15 000 l przestrzeni bagażowej, a w przypadku odmiany osobowej może zabrać nawet do 18 osób!

Na koniec jeszcze warto wspomnieć krótko o finansach. Ceny za nowego Forda Transita zaczynają się od: 37 310 zł netto (43 727 zł brutto) za Transita Couriera, przez 68 200 zł netto za Transita Connect i 81 480 zł netto za Transita Custom,  po 94 8800 zł netto za legendarnego Transita. FORD przygotował rabaty i specjalne rabaty dla przedsiębiorców. Potrzebującym zakupu samochodów do przewozu osób, polecamy linię modeli Tourneo, które są bliźniaczymi konstrukcjami do Transita – jedyna różnica polega na tym, że Transit jest samochodem dostawczym, a Tourneo osobowym z największą możliwą ilością miejsc pasażerskich.

Wersja do druku
Portal eKAI prezentuje część tekstów publikowanych w płatnym serwisie agencyjnym Katolickiej Agencji Informacyjnej.
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.