Ford Transit w branży gastronomicznej
20 września 2017 | 12:25 | Marek Adamowicz / wer Ⓒ Ⓟ
Obecne czasy wymagają sprawnej i dość szerokiej organizacji pracy w biznesie, który potrzebuje idealnych partnerów do świadczenia usług na najwyższym poziomie. Dlatego też Ford ma w swojej ofercie flotę dostawczych samochodów, które idealnie sprawdzą się w pracy.
Transit. Ta nazwa jest wszystkim doskonale znana. Stąd też Ford oferuje wszystkim swoim klientom te legendarne dostawczaki. Obecnie jest ich czterech, ale wszystkie mają w swojej nazwie „Transit”. Żeby oferta była bardziej czytelna, do nazw dodano przedrostki – stąd w ofercie są Transit Courier, Transit Connect i Transit Custom. Największy jest najpopularniejszym Transitem. Dzięki takiemu rozwiązaniu, Ford może rywalizować praktycznie z każdym, dostarczając klientom najlepsze produkty spełniające największe ich wymagania. Zobaczmy zatem, jak przedstawia się oferta.
Cztery samochody pod jedną nazwą są idealnym rozwiązaniem. Od razu pada tutaj zasadnicze pytanie: dlaczego? Odpowiedzi są bardzo proste. Po pierwsze: legendarna marka Transit znacząco wpływa na odbiór pozostałych modeli. Po drugie, mniejsze podmioty mogą potrzebować mniejszych samochodów do swojej floty.
W 1991 r. rozpoczęto sprzedaż najmniejszego auta, czyli Transita Courier. Auto korzystało z podzespołów ówczesnej generacji Fiesty – z niej zapożyczono m.in. układ kierowniczy i wygląd przedniego pasa. Obecnie sprzedawane auto jest samodzielną konstrukcją. Swoją premierę miała podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2013 r.
Zobacz także: Specjalny program rabatowy FORD VEHICULUM
W ofercie Transita Courier sprzedawane są dwie wersje nadwoziowe: van i kombi. W zależności od konfiguracji podróżować może od 2 do 5 pasażerów. Jest to ważny argument przy konfigurowaniu auta pod swoje potrzeby. W ofercie znajdziemy nowoczesne i oszczędne silniki: jeden benzynowy (1.0 EcoBoost 100 KM) i dwa diesle (1.5 TDCI 75 KM i 1.5 TDCI 95 KM). Cechują się one wysoką kulturą pracy i niskim zużyciem paliwa. Największym argumentem Transita Courier (w 2-osobowej wersji) jest największa przestrzeń bagażowa o pojemności 2300 l. Dzięki składanej przegrodzie i siedzeniu pasażera mocno wzrastają możliwości transportowe.
Większy Ford Transit Connect ma podobne cechy do mniejszego Couriera, jednak na to auto zdecydują się bardziej wymagający klienci – zwłaszcza Ci, którzy potrzebują większego samochodu. Historia Connecta rozpoczyna się w 2002 r., kiedy to światło dzienno ujrzała pierwsza generacja. Obecne auto objawiło się w na paryskim salonie samochodowym w 2012 r. Zbudowane zostało na podzespołach modelu C-MAX. Również i w tym przypadku mamy możliwość zamówienia auta w dwóch konfiguracjach nadwozia – van i kombi. Należy jednak zauważyć, że Transit Connect oferowany jest w dwóch długościach – dłuższą wyróżnia dodatkowy człon nazwy „Grand”.
Pod maską Forda Transita Connect pracować może jeden z najnowocześniejszych silników. W zależności od konfiguracji można wybrać między jednym „benzyniakiem” (1.0 EcoBoost 100 KM) i trzema dieslami (1.5 TDCI 75 KM, 1.5 TDCI 100 KM i 1.5 TDCI 120 KM). Dodatkowym atutem jest możliwość zamówienia auta z automatyczną skrzynią biegów PowerShift. Dzięki zastosowaniu dwóch długości przestrzeń bagażowa może wynosić od 2900 do 3600 l – ładowność nowego Transita Connect wynosi ok. 1 t! Na liście wyposażenia znajdziemy również kilka pozycji wpływających na bezpieczeństwo podróżujących. Auto można wyposażyć w układ zapobiegający kolizjom – Active City Stop.
Nowy Ford Transit Connect to przede wszystkim wiele możliwości konfiguracji. Większa przestrzeń ładunkowa i szerokie możliwości przewożenia pasażerów to również ogromna swoboda przy zamawianiu auta przez klienta. Międzynarodowy Van Roku 2014, to jedna z wielu nagród zdobyta przez Transita Connect.
Również większy Ford Transit Custom ma na swoim koncie wiele nagród O tym jednak za chwilę. Auto zadebiutowało w 2012 r. podczas Salonu Samochodowego w Genewie i praktycznie od razu zaczęło być wytwarzane w tureckiej fabryce Forda. Oferta składa się z trzech wersji nadwozia i dwóch jego długości oraz dwóch wysokości nadwozia. Dzięki temu możliwości konfiguracji auta są praktycznie nieograniczone.
Paleta silnikowa Forda Transita Custom opiera się jedynie na silnikach wysokoprężnych. Od połowy 2016 r. w ofercie znalazły się nowe konstrukcje z rodziny Ford EcoBlue. W porównaniu do poprzednika diesle EcoBlue zużywają mniej paliwa (średnio o 13%), są bardziej przyjazne środowisku, a przede wszystkim oferują więcej mocy – w zależności od wyboru jest to 105 KM i 360 Nm, 130 KM i 385 Nm oraz 170 KM i 405 Nm. Co ważne, wydłużono również okresy międzyprzeglądowe, przez co obniżone zostaną koszty funkcjonowania takiego auta – a to bardzo ważny element w działalności branży gastronomicznej. Teraz auta z silnikami Ford EcoBlue mogą przyjeżdżać na przeglądy co dwa lata lub co 60 000 km.
Ford Transit Custom jest autem dedykowanym do innej grupy klientów niż dwa poprzednie samochody. To zdecydowany wół roboczy, którego głównymi zdaniami będą dostawy towarów. Transit Custom może również pełnić również rolę schuttle car’ów – służących do przewozu osób. Zwłaszcza, że Transit Custom jest Międzynarodowym Samochodem Dostawczym Roku 2013, a w testach zderzeniowych instytutu EuroNCAP zdobył maksymalną ocenę – pięć gwiazdek.
Czytaj także: Samochody Ford w specjalnej ofercie dla Kościoła
Legendarny Ford Transit to największy samochód w gamie modelowej. Pierwsze samochody dostawcze z owalnym logo na grillu zaczęły pojawiać się już w 1965 r., a obecnie sprzedawana jest ósma generacja modelu, która zadebiutowała w 2013 r. Ford Transit to klasyczny przykład samochodu przeznaczonego do ciężkiej pracy. W połączeniu z nowoczesnymi technologiami Ford Transit jest autem, które spełni najbardziej wybredne oczekiwania klientów. Oferowany jest on aż w sześciu wersjach nadwozia, trzech wysokościach dachu i pięciu rozstawach osi. Wszechstronność oferty stanowi koronny argument przemawiający za największym Fordem Transitem. Na polskim rynku jest wiele firm, które zajmują się tworzeniem specjalistycznych zabudów i Ford Transit świetnie nadaje się do zainstalowania dowolnej specjalistycznej zabudowy.
Źródła napędu Forda Transita są takie same jak w mniejszym modelu Custom. Do wyboru mamy trzy diesle: (2.0 EcoBlue 105 KM, 2.0 EcoBlue 130 KM i 2.0 EcoBlue 170 KM) z jedną, manualną skrzynią biegów. Co ważne, od tego roku do aut z przednim napędem (Ford Transit, Ford Transit Custom) dostępna jest również 6-biegowa przekładnia automatyczna. W kwestii przeniesienia mocy na koła Ford przedstawił trzy możliwości – napędu na przednią, tylną lub na obie osie. Dzięki szerokim możliwościom konfiguracji nadwozia Ford Transit oferuje nawet do ponad 15 000 l przestrzeni bagażowej, a w przypadku odmiany osobowej może zabrać nawet do 18 osób!
Na koniec jeszcze warto wspomnieć krótko o finansach. Ceny za nowego Forda Transita zaczynają się od: 35 550 zł netto (43 727 zł brutto) za Transita Couriera, przez 58 250 zł netto (71 648 zł brutto) za Transita Connect i 83 080 zł netto (102 189 zł brutto) za Transita Custom, po 93 510 zł netto (115 017 zł brutto) za legendarnego Transita. Potrzebującym zakupu samochodów do przewozu osób, polecamy linię modeli Tourneo, które są bliźniaczymi konstrukcjami do Transita – jedyna różnica polega na tym, że Transit jest samochodem dostawczym, a Tourneo osobowym z największą możliwą ilością miejsc pasażerskich.
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.