Ford Vehiculum
27 lipca 2017 | 13:25 | Warszawa / Reklama / ms /wer Ⓒ Ⓟ
Polski oddział Forda przygotował właśnie dla osób duchownych wyśmienitą ofertę na zakup samochodów. Mnogość modeli oraz możliwości ich wyposażenia w najnowsze technologie, powoduje, że oczekiwania najbardziej wymagających klientów zostaną spełnione.
W swoim katalogu modelowym, Ford posiada w sumie kilkanaście propozycji. Samych aut osobowych jest aż 13, i to czyni z Forda jednego z najbardziej elastycznych producentów samochodów na całym świecie. Niektóre z nich są nowościami, które dopiero co zdążyły zadebiutować w polskich salonach. Oto najciekawsze i najlepsze modele, których oferta trafia właśnie do osób duchownych.
Ford Fiesta
Pod koniec 2016 roku, świat motoryzacyjny zobaczył nową generację małej Fiesty. Chociaż stylistycznie mocno nawiązuje do poprzednika, to jest to całkiem nowa konstrukcja. Istnieje na rynku ponad 40 lat, a do salonów właśnie trafia siódma odsłona miejskiego malucha. Auto mierzy 4040 mm długości, 1734 mm szerokości i 1483 mm wysokości. Względem poprzednika rozstaw osi wzrósł o 4 mm do 2493 mm. Przełożyło się to na bardziej przestronne wnętrze, które ma teraz jeszcze lepsze materiały wykończeniowe.
Pod maską nowego Forda Fiesty pracować może jeden z siedmiu silników: pięciu benzynowych (1.1 70 KM, 1.1 80 KM, 1.0 EcoBoost 100 KM, 1.0 EcoBoost 125 KM i 1.0 EcoBoost 140 KM) oraz dwóch wysokoprężnych (1.5 TDCi 85 KM i 1.5 TDCi 125 KM). Do wyboru są również cztery wersje wyposażeniowe: Trend, SYNC Edition, ST-Line i Titanium. Ceny nowego Forda Fiesty startują od 44 900 zł za auto 3-drzwiowe. Dopłata do dodatkowej pary to ekstra wydatek 1000 zł.
Ford B-MAX
Niewielki Minivan został opary na VI. generacji Forda Fiesty. Małe auto cechuje się większymi wymiarami, a jego cechą rozpoznawczą jest brak środkowego słupka między przednimi, a tylnymi, przesuwnymi drzwiami. W środku fotele są wyżej umieszczone niż w tradycyjnej Fieście, przez co osoby z ograniczeniami ruchowymi będą miały łatwiejszy dostęp do środka. Ford B-MAX Miery 4077 mm długości, 1751 mm szerokości i 1604 mm wysokości. Pomiędzy przednią, a tylną osią jest przestrzeń mierząca 2489 mm. Bagażnik oferuje 318 l, które łatwo można powiększyć do 1386 l.
Oferta Forda B-MAX składa się z siedmiu jednostek napędowych: pięciu benzynowych (1.4 90 KM, 1.0 EcoBoost 100 KM, 1.0 EcoBoost 125 KM, 1.0 EcoBoost 140 KM oraz 1.6 Ti-VCT 105 KM) i dwóch wysokoprężnych (1.5 TDCI 75 KM i 1.5 TDCI 95 KM). Decydując się na zakup małego minivana do wyboru są trzy wersje wyposażeniowe: Trend, Colour-Line i Titanium. Cennik Forda B-MAX startuje od 60 300 zł za auto z benzynowym silnikiem 1.4 90 KM. Diesle wyceniono minimum na 68 800 zł.
Ford Focus
Obecnie sprzedawany Ford Focus to III. Generacja tego modelu. Następca Forda Escorta zadebiutował pierwszy raz w 1998 roku i od razu stał się hitem. Jego największą siłą jest perfekcyjny układ kierowniczy, który mocno dystansuje Focusa od konkurencji. Obecny model pokazano w 2010 roku, a w lutym 2014 poddano go face liftingowi. Na 2018 rok, planowana jest premiera IV odsłony. Ford Focus sprzedawany jest w trzech odmianach nadwoziowych: 5-drzwiowego hatchbacka, 4-drzwiowego sedana i 5-drzwiowego kombi. Hatchback mierzy 4360 mm długości, 1823 mm szerokości i 1469 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2648 mm. Różnice między kombi, a sedanem są wyłącznie długości i wysokości.
Pod maską pracować może jeden z jedenastu silników: siedmiu benzynowych (1.6 Ti-VCT 85 KM, 1.6 Ti-VCT 105 KM, 1.6 Ti-VCT 125 KM, 1.0 EcoBoost 100 KM, 1.0 EcoBoost 125 KM, 1.5 EcoBoost 150 KM i 1.5 EcoBoost 182 KM) oraz czterech wysokoprężnych (1.5 TDCI 95 KM, 1.5 TDCI ECOnetic 105 KM, 1.5 TDCI 120 KM i 2.0 TDCI 150 KM). W ofercie znajduje się pięć wersji wyposażeniowych: Trend, SYNC Edition, ST-Line, ST-Line Red/Black i Titanium. Ceny nowego Forda Focusa startują od 65 090 zł, za hatchbacka z silnikiem 1.6 Ti-VST 85 KM – cennik diesli rozpoczyna się od 76 790 zł. Ford Focus kombi wymaga dopłaty w kwocie 3000 zł, a sedan 1000 zł.
Ford C-MAX
Kolejnym przedstawicielem rodziny minivanów w ofercie Forda to Ford C-MAX. Druga generacja tego samochodu zadebiutowała w 2009 roku, a we wrześniu 2014 roku, przeprowadzony został facelifting, po którym model trafił do sprzedaży. W ofercie możemy znaleźć również przedłużoną odmianę, w który wyróżnia przedrostek „grand” w nazwie – jest również dłuższy o 14 cm. Bagażnik tego minivana mierzy 432 l (C-MAX) lub 475 l (Grand C-MAX), które łatwo powiększyć do 1723 l (C-MAX) lub 1742 l (Grand C-MAX). Ford C-MAX jest dość przestronnym samochodem. Mierzy 4380 mm (4520 mm Grand C-MAX), 1828 mm szerokości i 1626 mm (1684 mm Grand C-MAX) wysokości. Rozstaw osi to 2648 mm w C-MAX’ie i 2788 mm w Grand C-MAX’ie.
Oferta silnikowa jest bardzo podobna do tej oferowanej we wspomianym Focusie. Do wyboru jest jedenaście jednostek napędowych: sześć benzynowych (1.6 Ti-VCT 85 KM, 1.6 Ti-VCT 125 KM, 1.0 EcoBoost 100 KM, 1.0 EcoBoost 125 KM, 1.5 EcoBoost 150 KM i 1.5 EcoBoost 182 KM) oraz pięciu wysokoprężnych (1.5 TDCI 95 KM, 1.5 TDCI ECOnetic 105 KM, 1.5 TDCI 120 KM, 2.0 TDCI 150 KM i 2.0 TDCI 170 KM). Oferta C-MAX’a opiera się o trzy wersje wyposażeniowe: Trend, Edition i Titanium. Aby wyjechać z salonu nowym Fordem C-MAX, należy liczyć się z wydatkiem minimum 69 600 zł. Dopłata do Grand C-MAX’a (w zależności od wersji wyposażeniowej) wynosi od 2800 do 3050 zł.
Ford Kuga
Ford Kuga jest kolejnym odświeżonym autem w ostatnim czasie. Pierwszy raz auto ujrzało światło dzienne w 2008 roku. W 2013 roku, pokazano II generację, którą odświeżono w 2016. I to auto jest obecnie sprzedawane w polskich salonach. Jest to SUV segmentu C, który udanie rywalizuje z konkurencją – m.in. dzięki posiadaniu opcjonalnego napędu 4×4. Ułatwia to dojazd m.in. do posesji po nieutwardzonej drodze. Nowa Kuga mierzy 4524 mm długości, 1838 mm szerokości i 1702 mm wysokości. Odległość między osiami wynosi 2690 mm. Auto charakteryzuje się nowoczesnym designem i wieloma systemami bezpieczeństwa na pokładzie.
Pod maską odświeżonej Kugi może pracować jeden z sześciu silników: trzech benzynowych (1.5 EcoBoost 120 KM, 1.5 EcoBoost 150 KM i 1.5 EcoBoost 182 KM) oraz trzech diesli (1.5 TDCI 120 KM, 2.0 TDCI 150 KM i 2.0 TDCI 180 KM). Oferta nowej Kugi składa się z pięciu wersji wyposażeniowych: Trend, Edition, ST-Line, Titanium i Vignale. Cennik startuje od 85 900 zł za auto ze 120-konnym benzyniakiem – diesle są droższe o 13 050 zł (od 98 950 zł).
Ford Mondeo
Flagowy przedstawiciel Forda w klasie średniej. Piąta generacja zadebiutowała w Europie w 2014 roku. Sprzedawany jest w trzech wersjach nadwoziowych: sedan, liftback i kombi. Ford Mondeo jest jednym z najchętniej wybieranych samochodów klasy średniej. Udanie rywalizuje z konkurencją, a dużą zasługę mają w tym świetne prowadzenie oraz obszerne wnętrze. W zależności od wersji silnikowej, Ford Mondeo może mieć napęd 4×4. O jego przestronności świadczą same liczby: długość – 4871/4867/4867 mm (odpowiednio: liftback/kombi/sedan), 1852 mm szerokości i 1482/1501/1482 mm wysokości (odpowiednio liftback/kombi/sedan). Rozstaw osi to 2850 mm – niezależnie od nadwozia.
Ogromnym atutem Forda Mondeo jest ilość silników w palecie. Do wyboru jest dziewięć jednostek napędowych: cztery benzynowe (1.0 EcoBoost 125 KM, 1.5 EcoBoost 160 KM, 2.0 EcoBoost 203 KM i 2.0 EcoBoost 240 KM), cztery wysokoprężne (1.5 TDCI 120 KM, 2.0 TDCI 150 KM, 2.0 TDCI 180 KM i 2.0 TDCI 210 KM Twin-Turbo) i jedna hybrydowa (2.0 Hybrid 187 KM). Ta ostatnia jest jednym z niewielu wyjątków posiadania odmiany hybrydowej w swojej ofercie. Linii wyposażeniowych jest aż sześć: Ambiente, Trend, Edition, ST Line, Titanium i Vignale. Cennik Forda MOndeo zaczyna się od 91 900 zł. Diesle kosztują minimum 101 200 zł. Kombi jest droższe o 5000 zł – sedan nie wymaga dopłaty.
Ford S-MAX/Galaxy
Największe samochody Forda różnią się od siebie w bardzo niewielkim stopniu. Mowa tutaj m.in. o delikatnie inaczej poprowadzonej linii dachu. S-MAX ma być samochodem o bardziej sportowym charakterze od Galaxy. W obydwu przypadkach, mamy jednak do czynienia z przestronnymi pojazdami, które mogą zabrać na pokład nawet 7 osób w komfortowych warunkach. Stosunkowo niewielka różnica jest w wymiarach zewnętrznych. S-MAX mierzy 4796 mm długości, 1953 mm szerokości i 1658 mm wysokości. Galaxy z kolei to 4848 mm długości, 1916 mm szerokości i 1747 mm wysokości. Identyczny jest rozstaw osi w obydwu samochodach, który mierzy 2850 mm.
Oferta jednostek napędowych w obydwu samochodach jest identyczna. Dwa silniki benzynowe (1.5 EcoBoost 160 KM i 2.0 EcoBoost 240 KM) i cztery diesle (2.0 TDCI 120 KM, 2.0 TDCI 150 KM, 2.0 TDCI 180 KM i 2.0 TDCI 210 KM Twin-Turbo) to wszystko co oferują minivany Forda. Również niemal identycznie wygląda sprawa wersji wyposażeniowych. Są ich dwie: Trend i Titanium, jednak w przypadku S-MAX’a, dostępna jest również luksusowa odmiana Vignale. Ceny Forda S-MAX startują od 108 800 zł. Galaxy wyceniono odpowiednio na 120 300 zł.
Ford Edge
Przysłowiową wisienką na torcie w ofercie Forda jest model Edge. Duży SUV pochodzi ze Stanów Zjednoczonych gdzie jego pierwsza generacja zadebiutowała w 2006 roku. Po 8 latach przyszedł czas na wprowadzenie nowego modelu, który ostatecznie trafił również do Europy w 2016. Auto produkowane jest w Kanadzie, a jego przestronne wnętrze i masywny wygląd od razu zwracają na siebie uwagę. Auto mierzy aż 4808 mm długości, 1928 mm szerokości i 1692 mm wysokości. Liczby te od razu zdradzają, że mamy do czynienia z pokaźnym samochodem.
Polska oferta Forda Edge ogranicza się do dwóch wysokoprężnych jednostek napędowych: 2.0 TDCI 180 KM i 2.0 TDCI 210 KM Twin-Turbo. Obydwa moc przenoszą na cztery koła, jednak ze słabszym silnikiem współpracuje manualna skrzynia biegów – z mocniejszym dwusprzęgłowa przekładnia PowerShift. Ford Edge oferowany jest obecnie w czterech wersjach wyposażeniowych: Trend, Titanium ST-Line i Vignale, a ceny zaczynają się od 168 450 zł.
To już wszystkie samochody Forda. Ich mnogość i szerokie możliwości wyboru silnika i wersji wyposażeniowej sprawiają, że każdy znajdzie coś odpowiedniego dla siebie.
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.