Francja: reklama dźwignią… powołań
26 kwietnia 2010 | 10:58 | RV / kw Ⓒ Ⓟ
We Francji ruszyła niecodzienna kampania reklamująca powołania. Jak podkreśla na swojej stronie internetowej francuski episkopat, to pierwsza kościelna profesjonalna kampania „reklamowa” w tym kraju, będąca odpowiedzią na odczuwalny spadek powołań do kapłaństwa i życia zakonnego.
Kościół katolicki we Francji boryka się z tym problemem od wielu lat. Według kościelnych statystyk, w tamtejszych parafiach pracuje obecnie około 15 tys. księży, to jest ok. 10 tys. mniej niż 20 lat temu. Średnia wieku księży w wielu diecezjach nieuchronnie rośnie.
Widać jednakże oznaki pewnego ożywienia. Tak zwane „nowe wspólnoty” wykazują dość pozytywną dynamikę powołań. Młodzi kapłani zaczynają nosić coraz częściej strój duchowny, co było rzadkością w pokoleniu księży posoborowych, i angażują się coraz bardziej w akcję powołaniową.
Oznaką tego może być również nowy duch i nowy styl rozpoczętej na specjalnej stronie internetowej Kościoła francuskiego kampanii pod nazwą „Dlaczego nie ja?” (www.etpourquoipasmoi.org). Można na niej zobaczyć sekwencje wideo, w stylu show, zachęcające do kapłaństwa oraz zawierające świadectwa księży o ich drodze powołania i realizacji kapłaństwa.
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.