Drukuj Powrót do artykułu

Głośmy Dobrą Nowinę o Zmartwychwstaniu w mediach społecznościowych

18 kwietnia 2019 | 13:45 | BP KEP / pw | Warszawa Ⓒ Ⓟ

Sample Fot. Paweł Żulewski/KAI

Męka, śmierć i zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa to najważniejsze tajemnice chrześcijaństwa. Dlatego zachęcam do tego, by dzielić się nimi również w mediach społecznościowych, korzystając z hasztagu #Wielkanoc i #Triduum – mówi ks. Paweł Rytel-Andrianik, rzecznik Konferencji Episkopatu Polski.

„Internet pozwala na ukazanie się miliardów obrazów na milionach ekranów na całym świecie. Czy z tej galaktyki obrazów i dźwięków wyłoni się Oblicze Chrystusa? Czy da się usłyszeć Jego głos?” – pytał św. Jan Paweł II w orędziu na 36. Światowy Dzień Środków Społecznego Przekazu w 2002 roku. Te słowa są wciąż aktualnym wyzwaniem dla chrześcijan. Wezwaniem do obecności w cyberprzestrzeni i świadczenia tam o Jezusie Chrystusie, dzielenia się z innymi radością Zmartwychwstania” – podkreśla ks. Rytel-Andrianik, zachęcając do udostępniania w mediach społecznościowych wpisów i zdjęć oraz filmów z hasztagami #Triduum i #Wielkanoc.

Rzecznik Episkopatu przypomina, że poczynając od św. Jana Pawła II, również kolejni papieże mówili o „cyfrowym kontynencie” i potrzebie obecności na nim „chrześcijańskiego stylu bycia”. Benedykt XVI w 2009 roku wzywał katolików, szczególnie młodych, by do „cyfrowego świata wnosili świadectwo swojej wiary”. Papież Franciszek w orędziu na tegoroczny dzień środków społecznego przekazu, mimo że zauważał niebezpieczeństwa płynące z nadmiernego lub nierozsądnego korzystania z mediów społecznościowych, dostrzegł w nich również „bogactwo” i szansę przybliżenia ludzi do siebie nawzajem.

„Świąteczne dni spędzamy najczęściej z najbliższą rodziną, modlimy się w naszych parafiach. Media społecznościowe pozwalają nam poczuć jedność również z tymi ludźmi, którzy są fizycznie daleko, ale mają podobne wartości. Zachęcam, byśmy jednoczyli się wokół świętych tajemnic naszej wiary na całym cyfrowym kontynencie” – podkreśla rzecznik Episkopatu. „Warto korzystać z sieci i promować w niej to, co piękne i wartościowe w naszym polskim Kościele, w naszej wierze i w naszych tradycjach” – dodaje.

Wersja do druku

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.