Drukuj Powrót do artykułu

„Gość Niedzielny” liderem na rynku tygodników

21 grudnia 2012 | 15:19 | wiara.pl Ⓒ Ⓟ

Nasze pismo wciąż jest najlepiej sprzedającym się tygodnikiem opinii w Polsce. Świadczą o tym najnowsze, październikowe statystyki Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opublikowane przez wirtualnemedia.pl.
Samodzielnym liderem rankingu jest „Gość Niedzielny” ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 135 905 egzemplarzy.

W głównym peletonie jadą: „Uważam Rze” (126 400 egz.), „Polityka” (124 762 egz.), i „Newsweek Polska” (119 280 egz.). Można się jednak spodziewać, że po ostatnich zawirowaniach personalnych sprzedaż „Uważam Rze” spadnie, pojawią się natomiast dwa nowe tygodniki, tworzone przez byłych dziennikarzy „URze”.
Po wspomnianych wyżej czterech pismach w rankingu następuje olbrzymia przerwa, za którą plasują się: „Wprost” (70 670 egz.) i „Gazeta Polska” (63 752 egz.). Jeszcze większe straty do liderów notują: „Przegląd” (19 950 egz.), „Przekrój” (16 985 egz.) i „Tygodnik Powszechny” (16 737 egz.). Stawkę zamyka „Przewodnik Katolicki” ze sprzedażą na poziomie 2 326 egz. (ale ze zdecydowanie wyższym rozpowszechnianiem płatnym razem wysokości 24 646 egz.)

Niemal wszystkie tygodniki (z wyjątkiem „Newsweeka” – wzrost o ok. 15 proc. i „Tygodnika Powszechnego, który utrzymuje sprzedaż na niemal tym samym poziomie) sprzedają się gorzej niż przed rokiem. W przypadku „Gościa Niedzielnego” różnica wynosi ok. 5 proc. Największy spadek zanotował „Przekrój (prawie 40 proc.).

Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.