„Gość Niedzielny” najlepiej sprzedającym się polskim tygodnikiem opinii
18 lutego 2010 | 16:40 | jad / kw Ⓒ Ⓟ
„Gość Niedzielny” jest najlepiej sprzedającym się polskim tygodnikiem opinii. Sprzedaż pisma, według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, za grudzień 2009 osiągnęła 153 920 egz.
Katolickie pismo wydawane w Katowicach wyprzedziło tym samym dotychczasowego lidera – „Politykę”. To najlepszy wynik sprzedażowy, jaki w ostatnim czasie osiągnął „Gość Niedzielny”.
Sprzedaż „Polityki” w grudniu ub. roku wyniosła 151 370 egz. Na trzecim miejscu uplasował się „Newsweek”, który w tym samym czasie sprzedawał 105 567 egz. Czwarty jest „Wprost” – 88 882 sprzedanych egz.
Na tle ogólnej tendencji spadkowej dosyć stabilną sprzedaż przedstawiają pozostałe pisma katolickie: „Przewodnik Katolicki” – 28 433 (rok wcześniej 29 306) i „Tygodnik Powszechny” – 19 395 (rok wcześniej 22 199). Tygodnik „Niedziela” nie należy do ZKDP.
„Gość” jest jedynym wśród tygodników, który zakończył 2009 rok wzrostem sprzedaży. Wyniósł on ponad 4 proc.
Tygodnik istnieje od roku 1923. Obecnie dociera do blisko 7 tysięcy (z 11 tysięcy) polskich parafii. Wydawnictwo zatrudnia ponad 120 osób. Jako jedyny tygodnik opinii w Polsce główną redakcję ma poza Warszawą. Posiada 19 oddziałów diecezjalnych w całej Polsce. Ostatni, jak dotychczas, utworzono w lutym br. w archidiecezji warmińskiej.
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.