Drukuj Powrót do artykułu

Hiszpania: astrologia coraz bardziej popularna

04.04.2018 , RV, Madryt Ⓒ ℗

Sample Fot. Pixabay.com

W Hiszpanii ponad 400 tys. osób jest związana z sektami, czy też z grupami promującymi tzw. nową duchowość. Jednak bardziej niż przynależność do „klasycznych sekt” niepokój ekspertów budzi fakt, że nawet 25% społeczeństwa interesuje się takimi tematami jak astrologia, ezoteryzm, wróżby czy terapie alternatywne.

„Ta liczba jest niepojąca. Nie oznacza to, że wszystkie te osoby należą do sekt albo że biorą udział w ich działalności. Są jednak celem ich działań”, mówi ks. Luis Santamaría, członek Iberoamerykańskiej Sieci Badań nad Sektami (Red Iberoamericana de Estudio de las Sectas – RIES).

Liczba zainteresowanych nowymi „duchowościami” czy „terapiami” jest bardzo duża przy „spadku klasycznej przynależności do sekt”. Ryzyko, że te terapie skończą się wejściem do sekty i uzależnieniem jest bardzo wysokie. Zwykle proponują „coś pozytywnego i dobrego” jak zdrowie, medytację i ekologię, ale jest to „przynęta dla społeczeństwa szukającego duchowości”.

Człowiek „zawsze miał potrzeby afektywne, duchowe, szuka sensu życia, jak stawić czoła rzeczywistości i problemom życiowym”. Jednak dzisiaj nie znajduje odpowiedzi w rodzinie, religii czy instytucjach. Ks. Santamaría podkreśla, że mamy tutaj do czynienia z osobami ze wszystkich grup społecznych, są to politycy czy biznesmeni, którzy są stałymi klientami wróżek. Najwięcej jest jednak kobiet, która mają ok. 40 lat.

Co robić w takiej sytuacji? „Być blisko takiej osoby i możliwej ofiary, aby czuła, że jej rodzina i przyjaciele” wspierają ją, a także „pomóc jej myśleć samodzielnie”. „Bezpośrednia konfrontacja zwykle przynosi odwrotny efekt”, mówi ks. Santamaría.

Wersja do druku

Przeczytaj także

03 kwietnia 2018 11:58

Ojciec Święty zaapelował o uwolnienie osób uprowadzonych

Portal eKAI prezentuje część tekstów publikowanych w płatnym serwisie agencyjnym Katolickiej Agencji Informacyjnej.
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.