Drukuj Powrót do artykułu

Japońskie media poświęcają coraz więcej uwagi wizycie Franciszka

22 listopada 2019 | 03:00 | Michał Kłosowski (KAI Tokio) / hsz | Tokio Ⓒ Ⓟ

Sample Fot. Michał Kłosowski (KAI)

W związku ze zbliżającą się papieską wizytą w Tokio w dniach 23-26 listopada, japońskie media coraz więcej miejsca poświęcają osobie papieża Franciszka, prognozując jednocześnie czego można spodziewać się po papieskiej wizycie w Japonii.

“Japan Times”, jeden z wiodących anglojęzycznych tytułów w Japonii zwraca uwagę na kluczowy punkt tej pielgrzymki: papieską wizytę w Nagasaki. Miasto zniszczone przez wybuch bomby atomowej w sierpniu 1945 r. Według autora artykułu Takao Kawasakiego powołującego się na watykańskie źródła, Nagasaki ma być dla papieża najważniejszym celem wizyty w Japonii. Franciszek będzie tam w niedzielę 24 listopada i odprawi Mszę św. na stadionie bejsbolowym, który może pomieścić do 25 tys. osób. Organizatorzy szacują pełne jego zapełnienie, jako że w archidiecezji tej żyje blisko 70 tys. katolików. Wcześniej, na terenie Parku Pokoju, na terenie gdzie w 1945 roku spadła bomba atomowa, papież skieruje do wiernych kilka słów na temat energii atomowej, czystej energii i właściwego jej wykorzystywania.

W Parku Pokoju w Nagasaki znajdują się rzeźby, podarowane przez artystów z całego świata, w tym praca Polaka, Mariusza Kulpy, który jest także autorem papieskiego pomnika na gdańskiej Zaspie. Jako że Nagasaki jest kolebką japońskich chrześcijan, Papież odda tam też hołd 26 męczennikom, którzy oddali życie za wiarę 5 lutego 1597. Wydarzenie to zobrazowano w „Milczeniu” Martina Scorsese, adaptacji powieści pisarza Shusaku Endo. Wszyscy męczennicy zostali kanonizowani 8 czerwca 1862 r. przez Piusa IX.

Z kolei największy dziennik w Japonii “Asaszi Szinbun” na drugiej stronie środowego wydania pisze o „papieżu rewolucjoniście”. Założona w 1879 roku i mająca ponad 8 milionowy nakład gazeta, poświęca artykuł walce, jaką wykorzystywaniu seksualnemu nieletnich przez duchownych wydał Franciszek.

Również poranne wydania największych stacji telewizyjnych poświęcają krótkie materiały papieskiej wizycie. W Japonii zaledwie 600 tys. ludzi wyznaje chrześcijaństwo, wzmożona obecność tematyki religijnej w japońskich mediach jest więc przez wiernych odbierana jako jeden z pierwszych, pozytywnych aspektów papieskiej pielgrzymki.

Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.