Drukuj Powrót do artykułu

Katowice: Parafie szacują straty po sobotniej nawałnicy

29 lipca 2019 | 17:23 | ks. sk | Katowice Ⓒ Ⓟ

Ciągle jeszcze trwa szacowanie strat po sobotniej nawałnicy, która przeszła nad Katowicami. Najbardziej ucierpiała parafia Przemienienia Pańskiego w centrum miasta. Woda nie oszczędziła także kościoła mariackiego.

Katowiccy dominikanie mają zalaną dolną część klasztoru. – Sytuacja jest już opanowana m.in. dzięki pomocy parafian – poinformował przeor o. Tomasz Golonka OP. Skutki ulewy były także odczuwalne w parafii Niepokalanego Poczęcia NMP w centrum miasta. – W samym kościele pojawiły się niewielkie zacieki przy witrażach. Więcej szkód deszcz wyrządził w domu parafialnym – mówi ks. Andrzej Suchoń, proboszcz parafii mariackiej w Katowicach.

– Bardzo szybko zgłosiły się osoby chętne do pomocy, rodzice ministrantów i zaangażowani w grupy parafialne. Sprzątamy wspólnie z wikarymi oraz naszymi gospodyniami – dodaje ks. Suchoń.

Podczas deszczu ucierpiał także szpital oo. Bonifratrów w Bogucicach. Zalana została rozdzielnia elektryczna.

Adam Kryła z komendy miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Katowicach informuje natomiast, że sama straż otrzymał ponad 200 alarmów o podtopieniach.

Sobotnia nawałnica wyrządziła wiele szkód w całym mieście. Urząd miasta informuje, że w ciągu 30 minut spadło 80 milimetrów deszczu na metr kwadratowy, co jest porównywalne z opadami w całym miesiącu lipcu, jakie zanotowano w poprzednich latach.

Wersja do druku

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.