Drukuj Powrót do artykułu

Katowice: Trzeźwość bez granic – piąta edycja kampanii „Prowadzę – jestem trzeźwy”

26 października 2010 | 17:45 | ksas Ⓒ Ⓟ

„Trzeźwość bez granic” to hasło piątej już edycji kampanii „Prowadzę – jestem trzeźwy”, która jest realizowana w roku 2010. Organizatorzy kampanii, Duszpasterstwo Trzeźwości Archidiecezji Katowickiej oraz Business Consulting Sp. z o. o. przedstawili jej założenia podczas spotkania zorganizowanego 26 października w Bibliotece Śląskiej w Katowicach.

Podczas spotkania miało miejsce podsumowanie trwającego już 11 lat programu „Trzeźwość”. To program edukacyjny, którego celem jest promowanie zdrowego i trzeźwego stylu życia. Wyróżnia go pozytywny wydźwięk przekazywanych komunikatów, odwoływanie się do pozytywnych cech człowieka i akcentowanie zasady, że trzeźwość to sprawa naturalna, powszechna i modna. Według organizatorów jest to jedyna w Polsce akcja społeczna trwająca nieprzerwanie przez tak długi czas.

W ramach tego programu od roku 2006 realizowane są kampanie „Prowadzę – jestem trzeźwy”. Ks. Piotr Brząkalik, duszpasterz trzeźwościowy w archidiecezji katowickiej, wyjaśnił, że chodziło o bezpośrednie zwrócenie się do użytkowników dróg.

Jak mówi ks. Brząkalik, choć hasła kolejnych edycji kampanii zmieniały się w poszczególnych latach, główna myśl pozostała taka sama. „Zdecydowanie odcięliśmy się od kampanii społecznych pokazujących w drastyczny sposób konsekwencje nadużywania alkoholu. Nie chcemy szantażem psychicznym i strachem wymuszać określonych zachowań” – podkreśla. Zwraca też uwagę, że bezpośrednie hasła poszczególnych edycji kampanii formułowane były w pierwszej osobie liczby pojedynczej lub mnogiej. „Odwołujemy się do wolności człowieka i związanej z nią odpowiedzialności, do rozwagi, potrzeby szacunku i przynależności do grupy. Zachęcamy do budowania trzeźwości w sobie i wokół siebie” – tłumaczy duchowny.

„Nasze kampanie są próbą profesjonalnego wykorzystania jak najszerszej i jak największej ilości nośników reklamowych do promocji stylu, postawy, wartości, sposobu życia, jakim jest trzeźwość. Dysponując licznymi kontaktami w branży reklamy staramy się pozyskać dla kampanii jak najwięcej partnerów” – wskazuje Krzysztof Wilgus, prezes Business Consulting.

Ks. Brząkalik podkreśla olbrzymie poparcie społeczne dla programu i poszczególnych kampanii, na wiele ciepłych słów od znajomych i przyjaciół, na tysiące maili od osób popierających kampanię, na kolejnych partnerów gotowych wesprzeć kampanię. „To poparcie dostarcza nam satysfakcji i poczucia, że nasza praca przynosi wiele dobrego, że zmienia na lepsze całe rodziny i ich otoczenie” – powiedział. Kampanię poparło prawie 80 miast i gmin z całej Polski.

Mówiąc o motywach tegorocznej, piątej edycji kampanii „Prowadzę – jestem trzeźwy”, Krzysztof Wielgus stwierdził: „Chcemy, aby akcja «Trzeźwość» była czymś, co nasz region, co Polska, wnosi do Europy”. Celem edycji jest zbudowanie międzynarodowej wspólnoty ludzi, których łączy wola trzeźwego i odpowiedzialnego kierowania pojazdami. Główne hasło kampanii, znajdujące się m.in. na charakterystycznych brelokach, zostało przetłumaczone na wszystkie języki Unii Europejskiej. „Dzięki temu osoby podróżujące w różnych krajach spotkają się z tym samym wizualnym przekazem, wyrażonym co prawda w innym języku, ale wciąż rozpoznawalnym i przypominającym o potrzebie odpowiedzialności za kierownicą” – wyjaśniają organizatorzy.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.