Drukuj Powrót do artykułu

Kielce: ok. 2 tys. uczniów uczestniczyło w Konkursie Biblijnym

08.06.2018 , dziar, Kielce Ⓒ ℗

Rekordowa ilość ok. 2 tys. uczniów wzięło udział w rozstrzygniętym wczoraj 7 czerwca 23. Diecezjalnym Konkursie Biblijnym. Podczas uroczystej gali finałowej w Kieleckim Centrum Kultury w Kielcach wyłoniono łącznie 31 laureatów oraz 15 najlepszych prac plastycznych.

W tym roku uczestnicy musieli wykazać się znajomością Starego i Nowego Testamentu. Pytania dotyczyły Ewangelii wg św. Marka oraz Ksiąg: Estery i Tobiasza.

– Katecheci i organizatorzy wykazali spore obawy ze względu na tematykę konkursu, szczególnie z powodu Ksiąg Starego Testamentu, ale wyniki pozytywnie zaskoczyły nas wszystkich – mówi ks. dr. Paweł Ścisłowicz, wizytator nauki religii diecezji kieleckiej. – Nowy Testament odkrywamy przez Stary, Stary odkrywamy w Nowym. Chcieliśmy, aby dzieci dostrzegły bliskość i aktualność historii Tobiasza i Estery oraz sposób, w jaki Stary Testament wyjaśnia historię biblijną – tłumaczy.

Tegoroczna edycja konkursu była rekordowa, był to jeden z najliczniejszych konkursów biblijnych. W pierwszym etapie szkolnym wzięło udział prawie 2 tysiące uczniów w blisko 200 szkołach na terenie diecezji kieleckiej. Do drugiego etapu zakwalifikowało się 475 uczniów, natomiast w etapie finałowym, czyli diecezjalnym, który miał miejsce w Wyższym Seminarium Duchownym w Kielcach, wzięło udział 99 uczniów.

Ks. dr Ścisłowicz podkreśla zaangażowanie katechetów, którzy pomagali dobrze przygotować się do konkursu.

Podczas gali finałowej odbyło się także wręczenie nagród zwycięzcom Konkursu Plastycznego dla uczniów klas I-III Szkół Podstawowych oraz ośrodków szkolno-wychowawczych. Spośród ponad 150 nadesłanych prac jury wybrało 15 najlepszych. Zwycięzcy otrzymali nagrody rzeczowe i książkowe, ufundowane przez sponsorów.

Wersja do druku
Portal eKAI prezentuje część tekstów publikowanych w płatnym serwisie agencyjnym Katolickiej Agencji Informacyjnej.
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.