Kościół szuka sponsorów papieskiej pielgrzymki
15 maja 2002 | 17:44 | jw //mr Ⓒ Ⓟ
Jedynie firmy, których działalność nie koliduje z nauką Kościoła, będą mogły otrzymać tytuł „Sponsora Organizacji Pielgrzymki Papieskiej do Polski w 2002 roku” – poinformował bp Kazimierz Nycz na konferencji prasowej w Warszawie.
Ponad 2 mln zł archidiecezja krakowska musi wydać na organizację tylko jednego spotkania Jana Pawła II z wiernymi – na krakowskich Błoniach. Są to koszty, związane z wyposażeniem placu celebry, budową sektorów i ołtarza, nagłośnieniem placu oraz transmisją za pomocą telebimów – ujawnił bp Kazimierz Nycz , przewodniczący komitetu przygotowującego papieską pielgrzymkę w archidiecezji krakowskiej.
Do tego dochodzi jeszcze organizacja papieskich celebr w sanktuarium w Łagiewnikach, Kalwarii Zebrzydowskiej. Spotkania te będą miały charakter bardziej kameralny – we Mszy św. w łagiewnickim sanktuarium Miłosierdzia Bożego weźmie udział 12 tys. osób, a w Kalwarii Zebrzydowskiej będzie 500 osób w kościele i ok. 25-30 tys. w sektorach przed świątynią. W sumie – wliczając osoby, które zgromadzą się przy trasie przejazdu Papieża – w spotkaniu z nim weźmie udział ok. 4 mln osób – szacuje bp. Nycz. Wraz z kartą wstępu na każdą z uroczystości każdy wierny otrzyma gratis specjalną książkę: „Przewodnik Pielgrzyma” zawierającą opis liturgii oraz wszelkie potrzebne informacje o miejscu uroczystości, kulcie miłosierdzia, itp.
– Robimy wszystko, żeby koszty były jak najmniejsze – podkreślił bp Nycz. Częściowo pokryją je mieszkańcy archidiecezji krakowskiej, ale potrzebna jest jeszcze znaczna pomoc sponsorów. Zbieraniem funduszy umożliwiających realizację tych przedsięwzięć zajmie się Komisja ds. Sponsoringu Archidiecezji Krakowskiej, którą powołał kard. Franciszek Macharski.
W sponsorowaniu papieskiej pielgrzymki mogą uczestniczyć firmy, które chcą budować swój wizerunek wokół najważniejszych wartości – mówił Piotr Gaweł. Komisja nie będzie prowadziła rozmów z firmami, których działalność koliduje z nauczaniem Kościoła i dobrymi obyczajami, np. produkującymi środki antykoncepcyjne i pornografię.
Ks. Kazimierz Sowa z Komisji Sponsoringowej zapewnił, że relacje ze spotkań z Papieżem z pewnością nie będą przerywane spotami reklamowymi, a w czasie liturgii nie będzie prowadzona żadna działalność reklamowa.
Za dwa-trzy tygodnie komisja wypracuje szczegółowy „pakiet sponsorski”. Tylko ona ma prawo nadawać tytuł „Sponsora Organizacji Pielgrzymki Papieskiej do Polski w 2002 r.” Komisja – która zajmuje się zbieraniem funduszy – przygotuje też rozliczenie finansowe. Ogłosi je w październiku, podczas Dnia Papieskiego.
Jeśli po pielgrzymce zostaną jakieś „nadwyżki” finansowe – zadeklarował biskup – będą przeznaczone na konkretne dzieła charytatywne w sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach.
Strona państwowa tak jak w przy okazji dotychczasowych wizyt Ojca Świętego do Polski zapewnia bezpieczeństwo Ojcu Świętemu oraz wiernym, a także dofinansuje obsługę medyczną oraz obsługę prasową pielgrzymki.
Przewodniczącym Komisji ds. Sponsoringu Archidiecezji Krakowskiej jest Jerzy Miller, były wojewoda krakowski i b. wiceminister finansów, a jej członkami są: ks. Kazimierz Sowa, Jacek Jakubiak i Piotr Gaweł. Z komisją sponsoringową można kontaktować się korzystając z poniższego adresu:
Sekretariat Komisji ds. Sponsoringu Archidiecezji Krakowskiej
Skwer Kard. St. Wyszyńskiego 9
01-015 Warszawa
fax 022 635 35 45
e-mail: |kazek@radioplus.com.pl| lub |jakubiak@newsroom.kai.pl.|
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.