Drukuj Powrót do artykułu

Kraków: rozpoczęła się IV Międzynarodowa Konferencja Naukowa Etyki Mediów

13 maja 2010 | 19:51 | led / maz Ⓒ Ⓟ

Dwudniowa konferencja naukowa etyki mediów pt. „Dobro w mediach – dobro mediów” rozpoczęła się w czwartek na Uniwersytecie im. Jana Pawła II w Krakowie (UPJPII). Uczestnicy spotkania będą zastanawiać się przede wszystkim nad znaczeniem mediów w wychowaniu młodego pokolenia, dobru i złu w mediach, a także nad myślą Benedykta XVI, zawartej w orędziach na Światowe Dni Środków Społecznego Przekazu.

Głównym tematem konferencji jest pojęcie dobra w mediach i etyki w pracy dziennikarzy. Tegoroczne spotkanie to nie tylko wykłady, ale przede wszystkim dyskusje. Podczas dzisiejszego spotkania można było usłyszeć wykład ks. dr hab. Andrzeja Baczyńskiego z UPJPII pt. „Media jako dobro – ewolucja stanowiska kościoła”, a także prof. Tomasza Gobana – Klasy z Uniwersytetu Jagiellońskiego, który mówił o pojęciu skandalu. Później odbył się panel dyskusyjny na temat dobra mediów. Uczestnicy zastanawiali się także nad wizerunkiem osób niepełnosprawnych w środkach społecznego przekazu.

„Konferencja etyki mediów odbywa się po raz czwarty, ale po raz pierwszy ma ona charakter międzynarodowy, przybyło do nas wielu wybitnych naukowców z Niemiec i Słowacji” – opowiada Maja Bednarska, sekretarz konferencji. „Tegoroczne spotkanie dotyczy przede wszystkim dobra w mediach, uczestnicy będą się także podejmować dyskusję na temat ostatnich tragicznych wydarzeń w Smoleńsku” – mówi.

Jutro na ten temat dr hab. Izabela Dobosz, prof. UPJPII wygłosi wykład pt. „Ilustracje prasowe publikowane w trakcie „żałoby narodowej” po katastrofie 10 kwietnia 2010 roku”.Ten temat podjęła dzisiaj również dr Małgorzata Majewska z Uniwersytetu Jagiellońskiego w wykładzie „Lakier na paznokciu Pierwszej Damy, czyli o pojęciu dystansu mentalnego w mediach”. Podczas konferencji nie zabraknie także rozważań o Janie Pawle II i jego śmierci jako „dobra” medialnego.

W ramach spotkania będzie można także usłyszeć o trosce kościoła o dobro w mediach, o dobru i złu w mediach w myśli Benedykta XVI, zawartej w orędziach na Światowe Dni Środków Społecznego Przekazu, jak również o dobrych mediach w świetle encykliki społecznej Benedykta XVI „Caritas in veritate”.

Jutro (14 maja) konferencja rozpocznie się o godz. 9.00 na Uniwersytecie im. Jana Pawła II przy ul. Franciszkańskiej. Zakończenie i podsumowanie dwudniowych obrad przewidziano na godz. 13.00.

Organizatorami konferencji są: Instytut Dziennikarstwa I Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II W Krakowie i sekcja „Aksjologia Komunikowania” Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej.

Patronat honorowy nad tym wydarzeniem objęli m.in.: ks. prof. dr hab. Jan Dyduch Rektor Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie, prof. dr hab. Bogusława Dobek-Ostrowska, prezes Zarządu Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej, Leszek Zegzda Wicemarszałek Województwa Małopolskiego, ks. prof. dr hab. Janusz Mastalski, Dziekan Wydziału Nauk Społecznych UPJPII.

Szczegółowy program konferencji znajduje się na stronie www.pat.krakow.pl.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.