Kraków: uliczne plakaty ewangelizacyjne będą zachęcać do świętości
01 grudnia 2012 | 00:05 | jms Ⓒ Ⓟ
Fundacja św. Franciszka i Wydawnictwo Franciszkanów „Bratni Zew” w najbliższą niedzielę rozpocznie w Krakowie kolejną akcję bilboardową. Jest to forma katechezy wyrażonej językiem współczesnym, za pomocą środków wizualnych.
"Akcja billboardowa jest ciągłym przypominaniem, zwróceniem uwagi przechodniów
na pewne zagadnienia życia religijnego, jest uwrażliwianiem serc i sumień, jest
zachętą do podejmowania wysiłku stawania się lepszym człowiekiem, a więc świętym
człowiekiem, jest zachętą do pogłębiania wiary i wiedzy religijnej. A wszystko to czynimy językiem prostym i zrozumiały dla współczesnego człowieka” – mówi prezes Fundacji o. Stefan Tuszyński.
Zdaniem franciszkanina trzeba sięgać po współczesne środki masowego przekazu, aby dotrzeć do człowieka, który jest „dzieckiem obrazu”, a jego życie jest formowane przez mass media, między innymi przez telewizję i plakaty uliczne.
Zadaniem Ewangelizacji Wizualnej jest głoszenie Ewangelii nie tylko tym, którzy już wierzą, ale również tym, którzy są poza Kościołem.
Plakaty Ewangelizacji Wizualnej mają przemawiać do człowieka w sposób zrozumiały i długotrwały. Dlatego będą widoczne przez kilka tygodni.
Ewangelizacja Wizualna jest prowadzona w Polsce od 1994 r. Pomysłodawcą jest
Andrzej Oczkoś, krakowski artysta plastyk, który pierwsze plakaty wydrukował i
powiesił w Krakowie z okazji święta Miłosierdzia Bożego.
Z upływem lat przybywało miejsc, gdzie pojawiały się plakaty. Przede wszystkim były to parafie, szkoły, kaplice więzienne, a nawet prywatne posesje. W ostatnich latach plakaty są eksponowane w parafiach polonijnych: w Niemczech, na Ukrainie, Słowacji, Kanadzie i Białorusi. W sumie rozwiesza się je w ponad 1100 punktach.
Rocznie Fundacja i Wydawnictwo publikują 12 plakatów. Pomysł na temat plakatu powstaje
w zespole redakcyjnym, który również przekazuje sugestie graficzne Andrzejowi
Oczkośowi. Projekty są również konsultowane z wydziałem duszpasterskim kurii krakowskiej.
Tematy są związane z rytmem roku liturgicznego i wydarzeniami w Kościele.
Każdy plakat (cztery arkusze B1 łącznie o wymiarach 2 m x 1,4 m) kosztuje 30,00 zł
(w prenumeracie rocznej). W przypadku zamówień jednorazowych koszt wynosi 36,60 (z VAT) + koszty wysyłki i pobrania. Wymagana jest zgoda proboszcza. Więcej na stronie: www.ewangelizacja.org.pl
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.