Drukuj Powrót do artykułu

„Kromka chleba” – nowa akcja Caritas

16 stycznia 2003 | 14:52 | per, im //ad Ⓒ Ⓟ

„Kromka chleba” to nowa akcja Caritas organizowana dla osób ubogich, bezdomnych i zagrożonych marginalizacją. Konferencja promująca akcję odbyła się na Dworcu Centralnym w Warszawie.

Hasłem akcji jest „Jutro to możesz być Ty!”, które ma uzmysłowić Polakom, że problem bezdomności jest tak duży, iż zagraża praktycznie każdemu.
Konferencja prasowa promująca akcję odbyła się na Dworcu Centralnym. Spotkaniu z dziennikarzami przysłuchiwało i przyglądało się wielu bezdomnych i podróżnych. Po konferencji każdy – dziennikarze, podróżni i bezdomni – otrzymał symboliczną kromkę chleba.
Organizatorzy „Kromki chleba” przypominają, że ponad 22 proc. dorosłych obywateli naszego kraju jest zagrożonych wykluczeniem społecznym: to bezrobotni, rodziny wielodzietne i niepełne, wielu mieszkańców wsi i małych miast, emeryci i renciści oraz tysiące bezdomnych. W sposób szczególny zagrożenie to przeżywają dzieci. Co 10 osoba żyje poniżej minimum socjalnego. Co druga nie ukończyła 19 roku życia, co trzecia nie ma jeszcze 14 lat.
– Chcemy zwrócić uwagę społeczeństwa na los rodaków. Wielu spośród nas cierpi z powodu głodu – powiedział o. Hubert Matusiewicz wicedyrektor Caritas Polska. Caritas liczy na hojność ofiarodawców, co umożliwiłoby poszerzenie zakresu udzielanej pomocy. Dotychczasowe 24 tys. obiadów, które każdego dnia organizacje związane z Kościołem katolickim wydają potrzebującym, należałoby przynajmniej podwoić. Pomoc w postaci produktów żywnościowych rozdawanych rodzinom również wymaga zwielokrotnienia. – Przeprowadzone kiedyś badania wykazały, że gdyby każdy aktywny zawodowo Polak przekazał kilka promili swoich dochodów, a każdy producent produktów spożywczych przekazał kilka procent swoich wyrobów na rzecz głodnych, zaspokoiłoby to problem głodu w Polsce – powiedział dziennikarzom ks. Stanisław Słowik, dyrektor Caritas kieleckiej.
Już od 20 stycznia każdy może pomóc w nakarmieniu głodnej osoby, dzięki łatwym sposobom przekazywania ofiar: poprzez SMS, kartę kredytową lub przelewy. Caritas liczy także na odzew wielu firm i prywatnych przedsiębiorców. Jako pierwszy w akcję włączył się sam Ojciec Święty, przekazując na rzecz potrzebujących swoje książki zawierające środowe katechezy oraz przemówienia z ostatniej pielgrzymki do ojczyzny. – Możemy je sprzedać lub wystawić na aukcji – powiedział o. Hubert Matusiewicz.
„Kromkę Chleba” można wesprzeć wysyłając z telefonu komórkowego SMS pod numer 7240 o treści KROMKA CHLEBA (2 zł + VAT). Osoby posiadające karty kredytowe mogą dokonać wpłaty na konto Caritas za pośrednictwem strony internetowej www.caritas.pl. Możliwe jest również wsparcie akcji zwykłym przelewem: Caritas Polska nr konta: 90 10201013 122640130 Bank: PKO BP SA I/o Centrum w Warszawie – z dopiskiem „KROMKA CHLEBA”.
Partnerem medialnym „Kromki Chleba” została TVP 3. Caritas podjęła współpracę z firmą „Europlakat”, zajmującą się sprzedażą powierzchni reklamowych na billboardach, która zaoferowała 400 miejsc reklamowych w całej Polsce. Akcję promują także rozgłośnie radiowe: Radio PiN, Radio Plus, Radio dla Ciebie oraz Polskie Radio S.A.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.