Drukuj Powrót do artykułu

„Kromka chleba” przyniosła już ponad 320 tys. zł

31 lipca 2003 | 12:42 | im //per Ⓒ Ⓟ

Ponad 320 tys. zł i 8 ton środków czystości zebrała Caritas Polska w ramach akcji „Kromka chleba”. Caritas chce regularnie zbierać środki na dożywianie i pomoc socjalną dla najbiedniejszych.

Szacuje się, że w Polsce ok. 4,5 mln osób cierpi głód lub jest nim zagrożonych.

Do tej pory Caritas rozdysponowała 190 tys. zł z zebranej sumy. Dzięki temu powstał zakład krawiecki w Ełku, w którym zatrudnieni są bezdomni oraz grupa remontowo-budowlana w Białymstoku, która również daje pracę bezdomnym. Wspierane są także programy pomocy osobom pozbawionym dachu nad głową w diecezjach kieleckiej i sandomierskiej, dożywianie najbiedniejszych w diecezjach legnickiej i krakowskiej oraz dożywianie dzieci podczas wakacji w diecezji koszalińsko-kołobrzeskiej.

„Kromce chleba” towarzyszyła kampania w prasie, radiu i telewizji, która trwała od stycznia do kwietnia. Promocja akcji w mediach była skuteczna, ponieważ do Caritas Polska wciąż zgłaszają się nowi darczyńcy: zarówno duże firmy, jak i prywatni ofiarodawcy. – Kolejną kampanię medialną planujemy na październik – informuje Agnieszka Kubicka z Caritas Polska.

Jako pierwszy w akcję włączył się Jan Paweł II, przekazując na ten cel kilka swoich książek zawierających środowe katechezy oraz przemówienia z ostatniej pielgrzymki do ojczyzny.

Poważnym partnerem Caritas Polska jest firma Tesco Polska, gdzie sprzedawano specjalne kartki promujące akcję „Kromka chleba”. Zbiórka w hipermarketach przyniosła ponad 100 tys. zł.

Caritas Ordynariatu Polowego przeznaczyła na „Kromkę chleba” płyty CD z pieśniami związanymi z Bożym Miłosierdziem nagranych przez Reprezentacyjny Zespół Wojska Polskiego. Do płyt pt. „Jezu ufam Tobie – pieśni do Miłosierdzia Bożego” dołączony był śpiewnik. Połowa spośród wykonywanych tekstów pochodzi z „Dzienniczka” św. Faustyny.

W ogólnopolską akcję Caritas „Kromka chleba” włączyły się także piekarnie działające na terenie diecezji ełckiej, gdzie bezrobocie i ubóstwo są najwyższe w kraju. Z każdego bochenka chleba, który oznaczony był naklejką z logo akcji, 10 gr. przeznaczano na pomoc ubogim.

Hasłem akcji jest „Jutro to możesz być Ty!”. – Chcemy zwrócić uwagę społeczeństwa na los rodaków. Wielu spośród nas cierpi z powodu głodu – mówił w styczniu podczas konferencji rozpoczynającej akcję o. Hubert Matusiewicz, wicedyrektor Caritas Polska. Akcja ma pomóc w wyrobieniu postaw i zachowań, które w przyszłości powinny stać się stylem życia, ma przekonać ludzi do podejmowania konkretnych działań na rzecz ludzi bezdomnych, ubogich i zagrożonych bezdomnością.

Od 20 stycznia każdy może pomóc w nakarmieniu głodnej osoby, dzięki łatwym sposobom przekazywania ofiar: poprzez kartę kredytową lub przelewy. Caritas liczy także na odzew wielu firm i prywatnych przedsiębiorców.

Osoby mające karty kredytowe mogą dokonać wpłaty na konto Caritas za pośrednictwem strony internetowej www.caritas.pl.

Możliwe jest również wsparcie akcji zwykłym przelewem:
*Caritas Polska*
nr konta: 90 10201013 122640130
Bank: PKO BP SA I/O Centrum w Warszawie (uwaga, niektóre systemy bankowości elektronicznej wymagają numeru konta w formacie: 9010201013122640130)
z dopiskiem _”KROMKA CHLEBA”_
lub na konto:
BIG Bank Gdański (Millenium)
77 1160 2202 0000 0000 3436 4384
dla bankowości elektronicznej: 77116022020000000034364384
z dopiskiem _”KROMKA CHLEBA”_

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.