Krzysztof Wąsowski nowym prezesem „Plusa”
31 sierpnia 2001 | 13:13 | kpk/mp //mr Ⓒ Ⓟ
Nowym prezesem Spółki Producenckiej Plus – przygotowującej program Radia Plus – został prawnik Krzysztof Wąsowski. Ma uzdrowić finansowo spółkę – jak sam deklaruje.
Wąsowski zastąpił na stanowisku prezesa ks. Ireneusza Sokalskiego, który szefował spółce od 1997 r. – Powodem mojego zatrudnienia w „Plusie” jest uzdrowienie finansowe spółki – podkreśla Wąsowski. – Dwa tygodnie będą dla pracowników i słuchaczy spokojne, nic się w firmie nie zmieni. Czas ten nowy prezes chce poświęcić na poznanie sytuacji ekonomicznej spółki. Na razie nie zakłada on żadnych zmian programowych, chyba, że „uzdrowienie finansowe spółki będzie tego wymagało”.
Według prezesa wszelkie decyzje będą podejmowane dopiero po rozpoznaniu sytuacji ekonomicznej, czyli za ok. 2 tygodnie.
Krzysztof Wąsowski jest doktorantem na Uniwersytecie Warszawskim na Wydziale Prawa w Katedrze Prawa i Postępowania Administracyjnego. 31 sierpnia wygasa mu kontrakt w spółce Polskie Sieci Elektroenergetyczne SA, gdzie jest szefem nadzoru właścicielskiego inwestycji kapitałowych.
Prezydium Konferencji Episkopatu Polski (KEP) przekazało 21 sierpnia „w umowne użytkowanie” wszystkie swoje udziały w Spółce Producenckiej Plus, czyli 99,6 proc., firmie Silesia Plus Agencja Reklamowa Sp. z.o.o. w Katowicach. Firma Silesia została powołana w tym roku jako agencja reklamy Radia Plus Katowice. Właścicielem radia, jak również firmy Silesia, jest Kuria Metropolitalna w Katowicach.
Rada Stała Konferencji Episkopatu Polski zmieniła 25 sierpnia skład Rady Nadzorczej Spółki Producenckiej Plus. Przewodniczącym Rady Nadzorczej został ekonom archidiecezji katowickiej ks. Mirosław Piesiur. Do Rady weszli również ks. Roman Kempny, rzecznik prasowy metropolity katowickiego i ks. Krzysztof Gajda, dyrektor wydziału gospodarczego katowickiej kurii.
Spółka Producencka Plus powstała w 1997 r. jako własność Konferencji Episkopatu Polski. Jest producentem wspólnego pasma programowego dla katolickich rozgłośni „Radio Plus”. Pasmo to zajmuje ok. 35 proc. antenowego czasu rozgłośni lokalnych. Do Porozumienia należy obecnie 28 diecezjalnych stacji radiowych.
Wielkim osiągnięciem dotychczasowego zarządu spółki producenckiej Plus było stworzenie profesjonalnego, atrakcyjnego modelu katolickiego radia, adresowanego przede wszystkim do ludzi młodych. Dotychczasowa formuła Radia Plus uznawana jest w Europie za jeden z największych sukcesów medialnych Kościoła na polu radiofonii.
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.