Drukuj Powrót do artykułu

Ks. Burzyk: przeżywanie męki i śmierci Jezusa nie może ograniczać się do emocji

02 kwietnia 2010 | 15:07 | rk Ⓒ Ⓟ

Przeżywanie męki i śmierci Jezusa nie powinno ograniczać do współczucia i rozczulania się nad Jego cierpieniem – przypomina w rozmowie z KAI ks. Eugeniusz Burzyk, duszpasterz środowisk twórczych diecezji bielsko-żywieckiej.

Duchowy zwraca uwagę, że rozmyślając nad męką Chrystusa, gdy z czcią całujemy krzyż czy pobożnie adorujemy Go w grobie, „powinniśmy zawsze mieć świadomość odpowiedzialności za Jego śmierć”.

„Jak stwierdził kiedyś Leszek Kołakowski, wiele zabawek, składających się z drewnianych lub metalowych elementów, posiada na pudełku napis: ‘Zrób to sam’. W jednym z nich mogłyby się znajdować dwie deski, młotek, gwoździe oraz trzydziestotrzyletni mężczyzna” – zauważa duchowny w rozmowie z KAI.

Ks. Burzyk, znany z krótkich i celnych wypowiedzi homiletycznych, opublikował już kilka tomów zawierających krótkie kazania na niedziele, uroczystości, święta, dni powszechnie Adwentu i Wielkiego Postu.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.