Drukuj Powrót do artykułu

Książka katolicka musi zdobyć młodych czytelników

30 czerwca 2019 | 22:24 | vaticannews | Rzym Ⓒ Ⓟ

Sample Fot. Gaelle Marcel / unsplash.com

Książka katolicka ma przed sobą wielką przyszłość. Wydawca musi się jednak dostosować do technicznych wymogów współczesnego czytelnika. To główne wnioski z zakończonych właśnie w Watykanie Dni Wydawnictw Katolickich. Postanowiono, że będzie to wydarzenie cykliczne.

Wydawcy książek religijnych konfrontują się z dwoma podstawowymi wyzwaniami. Po pierwsze z obecnym w niektórych krajach ogólnym spadkiem czytelnictwa, a po drugie z rozwojem technologii cyfrowej. Zgodzono się co, do faktu, że potrzeba się koncentrować na nowym pokoleniu, ludziach urodzonych po roku 1995, czyli w epoce cyfrowej. Przede wszystkim trzeba z nich uczynić czytelników. Dbać o miejsca, wydarzenia i serwisy internetowe zachęcające do czytania. Z drugiej strony trzeba się dostosować do technicznych wymogów młodego pokolenia. W Watykanie wskazywał na to m.in. dyrektor włoskiego oddziału Amazonu Giorgio Busnelli.

“We Włoszech przybywa czytelników młodych, dobrze poinformowanych, którzy korzystają z internetu, by zasięgnąć informacji o książkach. Czynnikiem bardzo skutecznym są recenzje innych czytelników. Młodzi coraz częściej sugerują się właśnie tymi opiniami – powiedział Radiu Watykańskiemu dyrektor włoskiego Amazonu. – Młody czytelnik używa też różnych formatów. Czyta zarówno książkę drukowaną, jak i w formie elektronicznej albo też słucha audioksiążki. Oczekuje zatem od wydawców, że książki będą dostępne w różnych formach. Co ważne, bardzo często używa naraz wszystkich tych formatów. Szybko przeskakuje z jednego formatu na inny, posługując się różnymi narzędziami: czytnikiem, telefonem czy tabletem. Oczekuje, że wydawca mu to umożliwi i że dany tytuł będzie natychmiast dostępny w różnych formach. Jeśli tego nie znajduje, sięga po inny tytuł, a do tego już nie wraca”.

Wersja do druku

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.