Drukuj Powrót do artykułu

Lublin: rozpoczęły się zajęcia w Szkole Letniej Języka i Kultury Polskiej na KUL

04.07.2018 , nak, Lublin Ⓒ ℗

Już po raz 45. na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II odbywają się zajęcia Szkoły Letniej Języka i Kultury Polskiej. Łącznie we wszystkich wakacyjnych kursach udział weźmie ponad 150 uczestników z 39 krajów.

Pierwszy kurs rozpoczął się w poniedziałek, kolejny rozpocznie się 23 lipca. Oprócz nauki języka uczestnicy mają możliwość wysłuchania wykładów z polskiej kultury, historii, literatury, muzyki czy współczesnych zagadnień ekonomicznych.

Wykłady prowadzone są zarówno w języku polskim jak i angielskim. Studenci mogą również brać udział w bogatym programie kulturalno-turystycznym, złożonym m.in : wieczorów filmowych, nauki polskich tańców i piosenek, wycieczek po Lublinie i malowniczych zakątkach regionu a także pokazów gotowania tradycyjnych potraw kuchni polskiej.

Nauczyciele Letniej Szkoły mają przygotowanie akademickie oraz wieloletnie doświadczenie w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Szkoła uczestniczy w państwowym systemie udzielania certyfikatu znajomości języka polskiego.

Programy językowe potrwają do końca sierpnia. Będą trwały od 2 do 8 tygodni. Kursy mają różne stopnie intensywności – od 5 do 8 godzin dziennie. W cenę kursu wliczony jest program językowy wraz z potrzebnymi materiałami dydaktycznymi; program kulturalno-turystyczny oraz zakwaterowanie i wyżywienie.

Szkoła Letnia Języka i Kultury Polskiej funkcjonuje przy Katolickim Uniwersytecie Lubelskim od 1974 roku. Uczestnikami wakacyjnych zajęć są studenci polskiego pochodzenia z różnych krajów świata. W ciągu 44 lat działalności Szkoła nawiązała kontakty z wieloma instytucjami zagranicznymi. Obecnie stałą współpracę prowadzi, m.in. z University of Wisconsin i University of New Hampshire.

Wersja do druku
Portal eKAI prezentuje część tekstów publikowanych w płatnym serwisie agencyjnym Katolickiej Agencji Informacyjnej.
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.