Drukuj Powrót do artykułu

M. Olech SJK: powinien być charyzmatykiem

05 marca 2009 | 16:40 | aw/maz Ⓒ Ⓟ

Nowy przewodniczący Episkopatu powinien być charyzmatykiem, który potrafi ukazać najważniejsze zadania, stojące przed Kościołem – uważa m. Jolanta Olech SJK, rzeczniczka i sekretarz KWPŻZZ, która nieraz obserwowała obrady KEP.

Moim najgłębszym pragnieniem jest, aby nowy przewodniczący Episkopatu był charyzmatykiem – powiedziała m.Jolanta Olech – żeby miał osobowość która potrafiłaby ukazywać słowem, zachowaniem i czynem wielkie sprawy ewangelizacji, która jest najważniejszym zadaniem Kościele, a kolegium biskupów danego kraju w szczególności.

Chciałabym, żeby był dobrym organizatorem i animatorem, żeby Konferencja Episkopatu mogła szybko reagować na różne ważne problemy życia Kościoła i społeczeństwa. A przede wszystkim żeby był człowiekiem życzliwym ludziom i światu. I prostym, żeby pokazywał twarz Episkopatu jako grupy, która jest dla ludzi i chce być z ludźmi. Żeby biskupi wybrali tego, który jest na te czasy i na ten okres najlepszy dla Kościoła.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.