Drukuj Powrót do artykułu

Nie wolno już reklamować piwa

14 września 2001 | 15:01 | rm/w //mr Ⓒ Ⓟ

Weszły w życie nowe przepisy, na mocy których z programów radiowych i telewizyjnych w godzinach od 6 do 23 znikną reklamy piwa, nawet bezalkoholowego.

Nowe regulacje znacznie ograniczają reklamę piwa. Wprowadzono na przykład zakaz kojarzenia piwa z czymś pozytywnym. Zatem nawet w nocy w telewizji nie będą mogły ukazywać się reklamy piwa sugerujące jego pozytywny związek np. z atrakcyjnością seksualną albo z sukcesami sportowymi, szkolnymi lub zawodowymi.
Jest szansa, że twórcy reklam przestaną nas oszukiwać i wprowadzać w błąd – ma nadzieję ks. Dziewiecki, ekspert Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Podkreślił on, że w Europie Zachodniej i Ameryce Północnej młodzież jest chroniona w sposób o wiele bardziej stanowczy. Np. w USA nie wolno sprzedawać piwa osobom, które nie ukończyły 21. roku życia. Jest tam prawnie zakazane nie tylko spożywanie, ale nawet posiadanie piwa przed ukończeniem 21. roku życia. Policja stanowczo interweniuje, kiedy ktoś narusza te przepisy.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.