Drukuj Powrót do artykułu

Niemcy: już 12 miast odrzuciło ateistyczną reklamę na autobusach

06 kwietnia 2009 | 14:53 | kw (KAI/WAZ) / ju. Ⓒ Ⓟ

Już 12 niemieckich odrzuciło ateistyczną kampanię na autobusach. Zawiedzeni niewierzący skarżą się, że są dyskryminowani.

Walczące z Bogiem reklamy ukazały się dotychczas na miejskich środkach transportu w Wielkiej Brytanii, Włoszech i Hiszpanii.

Ostatnio na ateistyczną reklamę nie zgodził się Dortmund. Wcześniej postąpiły tak władze Berlina, Monachium, Kolonii, Ratyzbony, Stuttgartu, Drezna, Poczdamu, Fuldy, Hamburga, Lipska i Bremy. W Niemczech ateistycznej kampanii stoją na przeszkodzie względy prawne, statuty spółek transportu miejskiego zabraniają umieszczanie na autobusach haseł godzących w religię.

Inicjatorem kampanii jest mały ruch społeczny „Buskampagne.de”. Philipp Möller, rzecznik tej organizacji, wyraził swoje rozczarowanie z powodu dotychczasowych odmów. Jego zdaniem, ateiści w Niemczech są dyskryminowani. Na jednym ze 165. dortmundzkich autobusów zawisło bowiem hasło „Bez obaw. Bóg jest. Więc dobrego dnia!”. Möller zapowiedział również, że będzie się zwracał do kolejnych miast.

Inicjatywę „Buskampagne.de” poparły już inne niemieckie stowarzyszenia ateistyczne. Ich członkowie zebrali na ten cel 28 tys. euro. Na miejskich środkach transportu chcą umieścić plakat o treści „Boga (z prawdopodobieństwem bliskim pewności) nie ma. Spełnione życie nie potrzebuje wiary”.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.